Ekran dotykowy Bosch nagrodzony CES 2016 Innovation Award

© Bosch

Udostępnij:

Zaprojektowany przez firmę Bosch ekran dotykowy z elementami haptycznymi otrzymał nagrodę „CES 2016 Innovation Award” w kategorii „Samochodowe audio/wideo”.

Cechą szczególną ekranu dotykowego jest możliwość interaktywnej obsługi systemów informacyjno-rozrywkowych, takich jak nawigacja i radio oraz funkcji smartfonów dzięki sygnałom haptycznym, tzn. wyczuwalnym dotykiem. Przyciski na ekranie dotykowym są wyczuwane przez użytkownika jak realne przyciski, co ułatwia ich obsługę także bez patrzenia na nie. Dzięki temu kierowca może w większym stopniu skoncentrować się na sytuacji na drodze, coprzyczynia się do poprawy bezpieczeństwa jazdy.



Nagrody CES Innovation Award są przyznawane przez stowarzyszenie Consumer Technology Association (CTA)TM przed targami CES i honorują najlepsze produkty prezentowane podczas targów. Już w 2013 roku firma Bosch otrzymała nagrodę Best-of-CES-Award za system Chevrolet MyLink w kategorii „Technologie dla motoryzacji“.

Z wyczuciem i bezpiecznie

Nowy ekran dotykowy oferuje wyjątkową metodę interakcji. Przy dotknięciu ekran reaguje nie tylko w sposób wizualny i akustyczny, ale także wyczuwalny dotykiem. Dzięki zróżnicowanej strukturze powierzchni kierowca może poczuć przyciski na ekranie i rozpoznać je bez patrzenia na ekran. Dotknięcie przycisku nie powoduje natychmiastowego uruchomienia funkcji. Dla różnych przycisków i funkcji dostępne są powierzchnie chropowate, gładkie, a nawet wzorzyste. Dopiero przy mocniejszym naciśnięciu uruchamiana jest funkcja przypisana do danego przycisku. Wrażenie jest podobne, jak w przypadku obsługi zwykłych przycisków mechanicznych. Ekran dotykowy z elementami haptycznymi niczym nie różni się w wyglądzie od standardowych rozwiązań w tym segmencie produktów.

Ponadto ekran rozpoznaje siłę nacisku, co umożliwia aktywację różnych funkcji. Lekkie naciśnięcie wywołuje na przykład funkcję pomocy, a stopniując siłę nacisku, można szybciej lub wolniej przewijać listę. Kierowca ma możliwość realnego wyczucia przycisku, dlatego zbędna staje się kontrola wzrokowa i sprawdzanie czy przycisk wybrany, by zmienić radiostację, jest tym właściwym. Ekran dotykowy jest wyposażony w dwa czujniki: standardowy czujnik dotyku i drugi czujnik mierzący siłę nacisku palca. Specjalny mechanizm i oprogramowanie odpowiadają za zróżnicowanie struktury powierzchni wyczuwalnych przez kierowcę.

Źródło: Bosch

Udostępnij:

Drukuj




aE




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również