Sektor elementów złącznych dla branży motoryzacyjnej

elementy złączne
29.5.2020

Komentarz ekspercki Przemysława Firmowskiego, Product Managera Würth Polska nt. sektora elementów złącznych dla branży motoryzacyjnej.

Branża automotive stawia wysokie wymagania producentom i dostawcom elementów złącznych. Jako ich główny odbiorca w Europie oczekuje niezawodnych łańcuchów dostaw, wysokiej jakości produktów oraz sprawnej logistyki. Niestety epidemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na wiele gałęzi gospodarki, w tym także na przemysł motoryzacyjny.

W najgorszej kondycji jest sektor turystyczny i wspomagająca go branża transportowa, co skutkuje obniżeniem popytu na pojazdy oraz części zamienne do nich. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów poinformowało o spadku sprzedaży pojazdów mechanicznych w kwietniu o ponad 70%, rok do roku. W Polsce wartość ta zredukowana została o ponad 65% – można więc powiedzieć, że branża automotive zwyczajnie „stanęła“. Odbiło się to na rynku elementów złącznych – producenci i dostawcy odczuli przerwy w łańcuchu dostaw spowodowane zamknięciem granic.

Taki stan rzeczy na pewno zmusi wiele firm z branży elementów złącznych do zmiany swoich modeli biznesowych w celu dostosowania się do nowej sytuacji na rynku. Konsumenci wymagają dostępności szerokiej gamy wysokiej jakości produktów oraz szybkich i efektywnych dostaw. Producenci powinni więc zintensyfikować pracę nad rozwojem technologicznym elementów złącznych oraz zwiększyć aktywności inwestycyjne w obszarze rozwoju systemów logistyczno-magazynowych.

Würth Polska jako lider sprzedaży elementów złącznych może poszczycić się wielokanałowym podejściem do sprzedaży w sektorach produkcyjnym oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Marka prowadzi sprzedaż przez sklep internetowy i aplikację, przedstawicieli handlowych, a także placówki stacjonarne. Würth wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów i dopasowuje możliwości zakupu do ich preferencji, dzięki czemu klienci mogą podejmować szybsze, bezpieczniejsze i lepiej zdefiniowane decyzje zakupowe.

Źródło: Würth Polska

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę