Ewolucja wewnętrznych systemów kontroli pojazdu

21.6.2012

Od momentu zaprezentowania zintegrowanego elektronicznego panelu sterowania TRW Automotive nieustannie rozwija technologię skupiającą najważniejsze funkcje kontroli wnętrza, architekturę rozmieszczenia zaawansowanego sterowania w pojeździe i telematykę w jednym panelu centralnym.

Starania te znajdują odzwierciedlenie w szeregu nowych kontraktów zawartych z największymi światowymi producentami samochodów.

,,Udany projekt, opracowanie i wprowadzenie przez Ford Motor Company autorskich rozwiązań TRW w modelach takich jak Ford Fiesta i Ford Focus przyczyniło się do znacznego przyspieszenia prac nad rozwojem i ulepszeniem technologii TRW", powiedział Vic Peltola, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju biznesu dla Systemów Kontroli Nadwozia.

,,TRW zawarło również kontrakty na zastosowanie IECP dla dwóch spośród dziesięciu najlepiej sprzedających się samochodów na terenie Ameryki Północnej, zapewniając spółce pozycję lidera na rynku zintegrowanych elektronicznych paneli sterowania".

TRW nieprzerwanie prowadzi prace nad doskonaleniem technologii IECP w zakresie intuicyjnych interfejsów i ich kompatybilności z elementami takimi jak:

- Projekcja grafiki
- Rekonfigurowalne symbole
- Integracja pojemnościowego panelu dotykowego z ekranem wyświetlacza
- Touchpad z funkcją rozpoznawania pisma
- Pojemnościowe czujniki dotykowe
- Dostosowanie koloru do preferencji użytkownika
- Technologia przełączników membranowych
- Technologia zabezpieczenia powierzchni dotykowej przed odciskami i zadrapaniami
- Technologia interakcji Haptic

Najnowsze projekty oferują producentom pojazdów i konsumentom wiele korzyści, takich jak poprawiona stylistyka kabiny czy minimalizacja rozproszenia uwagi kierowcy dzięki zastosowaniu intuicyjnego interfejsu HMI (ang. Human Machine Interface).

,,To ekscytująca technologia," mówi Peltola. ,,Ściśle współpracujemy z naszymi klientami traktując ich jako strategicznych partnerów w kwestii doradztwa. Taka konsultacja umożliwia efektywne rozmieszczenie technologii w przestrzeni panelu środkowego, co skutkuje ograniczeniem rozpraszania uwagi kierowcy i związaną z tym poprawą bezpieczeństwa jazdy".

Rozwiązania IECP są bardzo elastyczne, oferując możliwości dobrania koloru panelu do wnętrza pojazdu, podświetlenie i zdobioną obudowę ekranu, jak również najwyższej jakości wykończenie i dopasowanie. Możliwa jest również integracja panelu z interfejsem urządzeń zewnętrznych - przy użyciu bezpośredniego bądź bezprzewodowego połączenia (Bluetooth ®) oraz kontrola urządzeń przenośnych, w tym telefonów komórkowych, odtwarzaczy MP3, radia czy też dostępu do szerokopasmowego internetu i urządzenawigacyjnych.

,,Nasze prace nad rozwojem technologii IECP zmierzają w kierunku zapewnienia komfortu i ułatwieniu obsługi funkcji pojazdu przy zastosowaniu zaawansowanej, hybrydowej technologii wykrywania dotyku, wyświetlaczy z ekranami dotykowymi, sensorów zbliżeniowych, a nawet możliwości rozpoznawania gestów i technologii wizualnej", powiedział Raad Konja, dyrektor inżynierii Systemów Kontroli Nadwozia TRW.

,,Technologia IECP stanowi milowy krok w sztuce projektowania wnętrza pojazdu i funkcji kontrolnych", dodaje Konja.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.trwaftermarket.com. 

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę