FERRARI i TRW

12.11.2013

Firma TRW Automotive ogłosiła, że jest dostawcą technologii EPHS (elektrohydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego) do najnowszego modelu LaFerrari, który jest pierwszym pojazdem marki Ferrari wyposażonym w napęd hybrydowy.

W porównaniu do tradycyjnych hydraulicznych układów wspomagania układu kierowniczego EPHS produkcji TRW oferuje ograniczenie zużycia paliwa o 0,3 l/100 km i redukcję emisji dwutlenku węgla o około 7g/km. Co więcej, ta technologia przynosi korzyści w zakresie oszczędności paliwa i redukcji emisji CO2 porównywalne do w pełni elektrycznych układów wspomagania.

Giorgio Marsiaj, prezes TRW Automotive we Włoszech, wyjaśnił: „We wszystkich segmentach samochodowych rośnie popyt na coraz bardziej wydajne pojazdy. Nasza technologia EPHS idealnie wpisuje się w ten trend. Spełniając rolę oficjalnego partnera przy opracowywaniu innowacji technologicznych dla nowego supersamochodu LaFerrari, TRW udowadnia, że jest w stanie wspierać jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie. Wśród ponad 20 milionów systemów do wyboru, nasz EPHS okazuje się sprawdzonym rozwiązaniem, zarówno w przypadku pojazdów o napędzie konwencjonalnym, jak również hybrydowym". System EPHS TRW składa się z zespołu pompy hydraulicznej o kompaktowej budowie (MPU), połączonej z silnikiem elektrycznym. Podobnie jak inne rozwiązania elektryczne, układ EPHS pracuje niezależnie od silnika spalinowego pojazdu.

Poza oszczędnością paliwa i komfortem jazdy rozwiązanie EPHS oferuje również możliwość proporcjonalnego doboru siły wspomagania do prędkości jazdy pojazdu. Dzięki tej elastycznej funkcji system EPHS może dostosować się do różnych warunków jazdy, ułatwiając parkowanie i podróżowanie po mieście oraz gwarantując stabilność przy wyższych prędkościach. EPHS posiada ponadto opcję stopniowania poziomów wspomagania, działającą w oparciu o informacje o obciążeniu pojazdu przekazywane przez inne podzespoły.

Marsiaj podsumował: „Firma TRW jest dumna z bycia strategicznym partnerem Ferrari i pragnie nadal pracować nad wspólnymi rozwiązaniami technologicznymi. Poprzez dostarczenie systemu EPHS do modelu LaFerrari TRW po raz kolejny udowadnia, że jest w stanie spełnić rosnące wymagania związane z bezpieczeństwem, dotyczące zarówno pojazdów luksusowych, jak i tych przeznaczonych na rynek masowego odbiorcy na całym świecie. Sukces TRW jest zasługą bogatej oferty układów, które w łatwy sposób mogą być zabudowane w każdym pojeździe, dzięki czemu bezpieczeństwo stało się aspektem przystępnym dla wszystkich marek samochodowych i wszystkich segmentów".

W celu zapewnienia zgodności z przepisami o emisjach substancji szkodliwych wszystkie modele Ferrari będą wyposażone w zaawansowane technologie redukujące zużycie paliwa.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.trwaftermarket.com

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę