Ford pomoże kierowcy znaleźć wolne miejsce parkingowe
W miastach wielkości Londynu czy Frankfurtu kierowca samochodu spędza średnio 67 godzin każdego roku na poszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego. Poza tym, że jest to ogromna strata czasu, to także i pieniędzy, bo takie krążenie może generować koszty na poziomie kilku tysięcy złotych. Ponadto aż w 30% przyczynia się do powstawania korków. Ford postanowił znaleźć rozwiązanie tego problemu.
Niekoniecznie jednak wszystko musi sprowadzać się do braku wolnych miejsc postojowych. Według danych miejscowych władz w Londynie na wielu parkingach zajęta jest mniej niż połowa miejsc parkingowych. Problem może więc tkwić w komunikacji, nad którą Ford współpracuje z Vodafone.
Firmy testują nową technologię połączonych samochodów, która ułatwiłaby znalezienie wolnych przestrzeni parkingowych w centrach największych miast. Parking Space Guidance, bo tak nazywa się opisywana funkcjonalność, wyświetla kierowcom liczbę dostępnych miejsc w pobliżu i podpowiada, jak można się do nich dostać.
– Nawigacje satelitarne są świetne, jeśli chodzi o doprowadzenie nas do celu, ale nie są zbyt przydatne, gdy trzeba znaleźć odpowiedni parking - w szczególności w centrum miasta. Parking Space Guidance to technologia, która może pomóc kierowcom szybciej zakończyć ich podróż, zaoszczędzić pieniądze, czas oraz przyczynić się do poprawy jakości powietrza – powiedział Tobias Wallerius, inżynier Forda.
– Kiedy samochody będą mogły wymieniać między sobą dane o otoczeniu w czasie rzeczywistym, to korki będą mniej uciążliwe, szukanie miejsca parkingowego mniej stresujące, a ludzie dotrą do celu dużo szybciej – powiedział Michael Reinartz, szef innowacji Vodafone.
Technologia działa w ten sposób, że pojazdy w trakcie jazdy przez miasto będą otrzymywać status drogi i parkingów z centralnego systemu komputerowego, bazującym na aktualnym położeniu geograficznym oraz informacjach płynących z pobliskich cyfrowych znaków drogowych. Parking Guidance System jest testowany w ramach programu KoMoD w Niemczech.
Źródła: Ford