Genewa 2011 - premiera 908 HYbrid4

2.3.2011

Pokazany po raz pierwszy w lutym nowy wyścigowy model 908 jest obecnie prezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie w wersji hybrydowej z silnikiem diesla, zgodnej ze specyfikacją na 2011 rok.

Model 908 odpowiada nowym wymogom technicznym obowiązującym w roku 2011 w sportach motorowych. Jest jednym z elementów ofensywy Marki, której zasadniczą część stanowi potwierdzenie jej zaangażowania w ochronę środowiska. Połączenie wrażeń z jazdy z wymogami ekologicznymi na najwyższym szczeblu motoryzacji idealnie wpisuje się w tożsamość Marki Peugeot.

Odpowiedzialność ekologiczną w 2011 roku potwierdza między innymi technologia HYbrid4, która łączy silnik wysokoprężny z silnikiem elektrycznym. Są to dwa historycznne obszary znaczących osiągnięć Peugeot.
Technologia 908 HYbrid4

Od czasu prezentacji hybrydowego samochodu pokazowego na torze Silverstone w 2008 roku, Peugeot Sport nie ustaje w pracach nad tą nową technologią, prowadząc je w ścisłej współpracy z inżynierami Grupy PSA. 908 HYbrid4 wykorzystuje system oparty na zasadzie odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, przechowania jej i ponownego użycia podczas przyspieszania. Dzieki temu poprawia się wydajność układu napędowego.

System generuje dodatkową moc rzędu 60 kW (80 KM), która jest wykorzystywana w ciągu kilku sekund. Energia (500 kJ między dwoma fazami hamowania) jest magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych, a następnie automatycznie przekazywana na tylną oś podczas przyspieszania (bez komendy „push to pass"). W czasie przejazdu przez aleję serwisową 908 porusza się z kolei w trybie wyłącznie elektrycznym. Dodatkowo, tryb „zerowej emisji" zostanie wykorzystany przy homologacji auta.

Dane techniczne 908 HYbrid4:

Nadwozie
Poszycie z włókna węglowego

Skrzynia biegów
Sekwencyjna, hydrauliczna, 6-biegowa (+ wsteczny)

Silnik spalinowy
Diesel V8 HDi FAP
Pojemność: 3,7 l
Moc: 550 KM

System hybrydowy
Moc: 60 kW (80 KM)*

Przekazywana energia:
- na koła tylne
- 500 kJ między dwiema fazami hamowania
- magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych
- automatycznie przekazywana przy przyspieszaniu (bez komendy „push to pass")

Tryb wyłącznie elektryczny możliwy podczas przejazdu przez aleję serwisową.

Wymiary
Długość: 4 640 mm
Szerokość: 2 000 mm
Rozstaw osi: 2 950 mm
Wysokość: 1 030 mm
Masa własna: 900 kg

* wyłącznie w fazach przekazywania energii

Więcej na: www.peugeot-sport.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę