Goodyear i Renault obniżają opory toczenia

Goodyear
23.6.2016

Innowacyjne opony typu Tall and Narrow (Wysokie i Wąskie) sprowadzają opory toczenia na jeszcze niższy poziom.

Opony Goodyear będą montowane w najnowszej generacji modelu Renault Scenic. Na wyposażeniu fabrycznym wszystkich wersji pojazdu znajdzie się jeden rozmiar ogumienia. Marka Renault zdecydowała się na wybór najnowszej innowacji amerykańskiego koncernu, oponę typu Tall and Narrow 195/55R20 95H XL.

Kolejna generacja Renault Scenic będzie poruszać się na oponach Goodyear EfficientGrip Performance w rozmiarze 195/55R20 95H XL oraz Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 w rozmiarze 195/55R20 95H XL. Opona Goodyear EfficientGrip Performance w wersji Tall and Narrow została zaprezentowana podczas Targów Motoryzacji w Genewie, w trakcie których zamontowano ją w najnowszym minivanie Renault. Ogumienie zostanie wprowadzone na rynek w lipcu tego roku.

Bardzo niskie opory toczenia są dla producentów samochodów ważnym czynnikiem, pozwalającym osiągać zakładane cele w zakresie redukcji emisji CO2. Innowacyjne technologie zastosowane w ogumieniu odgrywają ważną rolę w procesie nieustannego obniżania oporów toczenia. Koncepcja opony typu Tall and Narrow zapewnia rozwiązania niezbędne do osiągnięcia tego celu*.

– Aby przekonać Renault o naszej umiejętności projektowania bardzo zaawansowanych opon, dostarczyliśmy wiedzę pozyskaną przez Grupę ds. Badań Fundamentalnych. Umożliwiło nam to zaprezentowanie opon testowych na wczesnym etapie naszych rozmów z francuskim producentem, co bardzo pomogło mu w procesie projektowania pojazdu – powiedział Roland Close, Director Tire Technology OE Consumer EMEA Goodyear.

Ogumienie Goodyear sprawia, że powierzchnia styku Renault Scenic z drogą staje się dłuższa i węższa, co przynosi szereg korzyści. Najważniejszą z nich jest lepsza aerodynamika, która przekłada się na niższe zużycie paliwa, jak również obniżony poziom hałasu i większą odporność na aquaplaning*.
 
Wysokość ogumienia ma związek ze średnicą obręczy – im jest większa, tym opona mniej się odkształca i wytwarza o wiele mniej ciepła, co wpływa na redukcję oporów toczenia. Wysokość opony przekłada się również na poprawę komfortu jazdy, przy zachowaniu tego samego poziomu ciśnienia. Jest to spowodowane tym, że zwiększona średnica koła pozwala absorbować więcej nierówności*.

– Po wstępnych testach inżynierowie i projektanci Renault zyskali przekonanie, że opony typu Tall and Narrow pomogą ekstremalnie obniżyć opór toczenia przy zachowaniu wysokich osiągów w innych kryteriach testu. Cieszymy się z możliwości dostarczania tego rodzaju ogumienia dla nowego modelu Renault Scenic – dodał Roland Close.

Od września 2016 roku Goodyear będzie jedynym dostawcą opon w rozmiarze 195/55R20 95H XL z bieżnikiem całorocznym, a także wprowadzi do oferty dla rynku części zamiennych zimową oponę Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 w rozmiarze 195/55R20 95H XL.

*Testy przeprowadzono w okresie od września 2013 do kwietnia 2016 na torze testowym Goodyear w Mireval oraz torze testowym Renault w Aubevoye.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę