Grupa Michelin prezentuje najnowsze wyniki finansowe

2.5.2016

Grupa Michelin ogłasza sprzedaż netto w pierwszym kwartale 2016 r. w wysokości 5,1 mld euro. Odnotowany wzrost wolumenu sprzedaży na poziomie 3,7 proc. przewyższa tempo rozwoju rynku we wszystkich segmentach działalności.

Większe wolumeny sprzedaży wypracowane przez poszczególne obszary produktowe wyniosły w przypadku opon do samochodów osobowych i dostawczych +4 proc., zaś opon ciężarowych +3 proc., natomiast segment opon specjalistycznych utrzymał stabilną pozycję.

Odnotowane wyniki zostały wypracowane w następujących warunkach rynkowych:

  • Mocny popyt w segmentach opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych na dojrzałych rynkach.
  • Zróżnicowany popyt na nowych rynkach przy jednoczesnym mocnym popycie na opony osobowe i dostawcze w Chinach, zwyżkująca sprzedaż w Indiach orazwyraźny spadek wAmeryce Południowej.
  • Rynki opon przemysłowych i specjalistycznych nadal osłabione z powodu wykorzystywania zapasów magazynowych w kopalniach.
  • Ujemny wpływ cen na poziomie 0,8 proc. oznaczający poprawę wynikającą ze strategii aktywnego zarządzania Grupy oraz sukcesu rynkowego nowych produktów i usług marek Grupy.

W pierwszym kwartale tego roku rynki pierwszego wyposażenia i wymiany charakteryzował mocny wzrost, który odzwierciedlał dobrą sytuację w Ameryce Północnej, Europie i Chinach. Dzięki temu Grupa Michelin osiągnęła bardzo dobre wyniki na rynkach pierwszego wyposażenia w Ameryce Północnej, Brazylii, Europie i Chinach. Dodatkowo firma odnotowała wzrost udziału w rynku pierwotnym.

W przypadku opon na wymianę wzrost utrzymywał się na wszystkich rynkach wschodzących. Grupa zdobyła znaczne udziały rynkowe w Brazylii, Rosji, Chinach, Azji Wschodniej, Afryce, Indiach i na Bliskim Wschodzie. Firma przywróciła rentowność w Europie i skoncentrowała się na sprzedaży poprzez wartości dodane oferty. Grupa oczekuje niedalekiej poprawy niesprzyjającej sytuacji w Ameryce Północnej.

Pierwszy kwartał 2016 r. stał pod znakiem spowolnionej dynamiki wzrostu rynków, która wynikała z sytuacji na rynkach wschodzących, pierwszego wyposażenia i bieżnikownia. Rynek europejski pozostała w dobrej kondycji. Grupa odnotowała znaczący wzrost udziału w rynku dzięki doskonałym wynikom w segmencie pierwszego wyposażenia we wszystkich strefach. Sukces odniosły nowe produkty ze średniej półki, w szczególności marka BFGoodrich w Brazylii i Australii oraz marka Uniroyal w Ameryce Północnej. Marka Michelin wzmocniła swoją pozycję. W efekcie Michelin zanotował istotny wzrost sprzedaży wRosji, Europie i Ameryce Północnej. Na szczególną uwagę zasługuje bardzo dobry odbiór oferty EFFITRAILER MICHELIN Solutions oraz przyspieszenie wdrożenia usług MICHELIN TIRE CARE.

Źródło: Michelin

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę