Wzrost przychodów Grupy Oponeo w I kwartale mimo spadków na rynku opon

Przygody grupy Oponeo w I kwartale 2020
15.5.2020

W I kwartale 2020 roku Grupa Oponeo.pl uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 167 862 tys. zł wobec 160 200 tys. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. 5% wzrost przychodów został zrealizowany mimo spowolnienia gospodarczego w kraju i na świecie wywołanego przez epidemię SARS-CoV-2 oraz spadków sprzedaży opon osobowych na całym rynku, które wyniosły 13% w Europie i 23% w Polsce.

Przychody z zamówień krajowych wyniosły 128 726 tys. zł wobec 127 847 tys. zł wygenerowanych przychodów w I kwartale 2019 roku. Ich udział w przychodach ogółem, wyniósł 77%. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wyniosły 39 136 tys. zł i wzrosły o 21% wzrost.

Dominującym elementem przychodów Grupy OPONEO.PL były wpływy z tytułu sprzedaży opon, które w I kwartale 2020 roku wyniosły 151 141 tys. zł. Od początku roku do końca marca 2020 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała w sumie 607,9 tys. sztuk opon. Poza czynnikiem pandemii, który osłabił branżę, na wolumen sprzedanych opon i felg w I kwartale br. wpływ miało także przesunięcie sezonu wymiany opon na letnie z marca na kwiecień.

Wynik netto za I kwartał 2020 roku wyniósł -3 267 tys. zł wobec  - 3 595 tys. zł straty netto w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Uzyskane wzrosty to przede wszystkim efekt znaczenia udziału handlu e-commerce i ugruntowanej pozycji Grupy na rynku e-commerce. Rosnące zainteresowanie zakupami on-line sprzyja OPONEO.PL. Potencjał rozwoju handlu internetowego w Polsce jest znaczny.

Obecnie większość klientów wybiera zakupy przez internet w trosce o swoje bezpieczeństwo, a według prognoz rynek e-commerce w Polsce 2020 roku może wynieść nawet 70 mld zł – informuje Prezes Zarządu, Dariusz Topolewski.

W kolejnych kwartałach 2020 roku Grupa OPONEO.PL zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. na umacnianie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.

Źródło: Oponeo

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę