HELLA notuje wzrost sprzedaży

hella
17.8.2016

HELLA KGaA Hueck & Co., HELLA, jeden z wiodących światowych dostawców przemysłu motoryzacyjnego w segmencie elementów i systemów oświetlenia oraz elektroniki w roku obrotowym 2015/2016 – kończącym się 31 maja 2016 – odnotował sprzedaż na poziomie 6,4 mld euro ( w roku ubiegłym 5,8 mld euro), co stanowi 8,9% wzrostu.

Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 7,1% do 476 mln euro (w roku poprzednim wyniósł 445 mln euro). Na dzień raportowania 31 maja 2016 HELLA zatrudniała 34 000 pracowników, prawie 5,7% więcej niż w roku ubiegłym.

– Kolejne wzrosty, które osiągnęliśmy w 2015/2016 były realizowane w trudnym otoczeniu rynkowym – mówi dr Rolf Breidenbach, Prezes Zarządu HELLA . – Jesteśmy szczególnie dumni z tego, że HELLA zwiększyła sprzedaż we wszystkich trzech segmentach – na rynku motoryzacyjnym, na rynku wtórnym (IAM) oraz zastosowań specjalnych. To utwierdza nas w sukcesie słusznie obranej strategii inwestowania w technologicznie wiodące produkty oraz w globalną obecność na wszystkich rynkach światowych.

Wzrost we wszystkich segmentach – główną lokomotywą wzrostu pozostaje segment motoryzacji.

Do dobrych wyników HELLI przyczyniła się koniunktura w branży motoryzacyjnej, popyt na rynku, a także kilka nowych premier produktów, które obejmowały w szczególności reflektory z technologią LED i złożone systemy elektronicznego wsparcia kierowcy i zarządzania energią. Dodatkowym czynnikiem był szeroki międzynarodowy zasięg działań koncernu HELLA. Zewnętrzne przychody koncernu wzrosły o około 10,1% do poziomu 4,8 mld euro (w roku poprzednim 4,4 mld euro). Koncern zwiększa systematycznie nakłady na badania i rozwój, jako kluczowy element swojej strategii. Celem firmy jest dalsze umacnianie pozycji lidera technologicznego w swojej branży. Sprzedaż na rynku części zamiennych wzrosła o 5,9% w ciągu roku osiągając poziom 1,2 mld euro ( w roku ubiegłym 1,1 mld). Zysk operacyjny wzrósł o 7 milionów euro osiągając poziom 80 mln euro. W tym przypadku decydującym czynnikiem był wzrost sprzedaży hurtowej w Danii i w Polsce, sprzedaży wyposażenia warsztatowego i wyraźny polepszenie koniunktury na rynku części zamiennych w Europie. W segmencie zastosowań specjalnych HELLA również zanotowała stabilizację pomimo słabego popytu w sektorze produkcji maszyn rolniczych, Sprzedaż na rynku zastosowań specjalnych wzrosła o 2% w ciągu roku osiągając poziom 315 mln euro ( w roku ubiegłym 308 mln).

Zysk operacyjny spadł z 19 mln euro do 5 mln, co było efektem decyzji o sprzedaży, w maju zeszłego roku finansowego, segmentu oświetlenia ulicznego i przemysłowego. HELLA kładzie szczególny nacisk na rolę badań i rozwoju.

Wydatki na badania i rozwój wzrosły o 9,8% ( o 80 mln euro) w roku finansowym 2015/2016 do poziomu 623 mln euro co stanowi 9,8% obrotów Grupy ( w zeszłym roku 9,3%). Wzrost został osiągnięty głównie z kompleksowych rozwiązań produktów nowej generacji i inwestycję w globalny rozwój. Liczba pracowników pracujących na świecie w działach badań i rozwoju HELLA wzrosła do 6400 w roku finansowym 2015/2016. Obecnie co piąty pracownik firmy HELLA pracuje w dziale badań i rozwoju. Koncern HELLA spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży oraz skorygowania zysku z działalności operacyjnej w roku obrotowym 2016/2017.

Źródło: Informacja prasowa Hella

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę