Jak działa Inteligentny System Kontroli Tłumienia?

Udostępnij:

Inteligentny System Kontroli Tłumienia (IDC) w układzie zawieszenia to najnowsza technologia opracowana przez KYB i stosowana w niektórych pojazdach klasy premium. W Europie obecnie używany jest przez Grupę PSA w samochodzie marki DS7 pod nazwą „DS Active Scan Suspension”. Peugeot 508 i nowy DS9, (który będzie  wprowadzony do sprzedaży w 2021 r.) również zostaną wyposażone w IDC. W Japonii jest dostępny w takich pojazdach jak Lexus LS i LC oraz Toyota Crown i Avalon.


Ta technologia wykorzystuje tzw. „monokamerę” umieszczoną za przednią szybą samochodu, która skanuje i analizuje profil drogi a następnie przesyła informacje do elektronicznej centralnej jednostki sterującej IDC. System współpracuje z czterema czujnikami wysokości i trzema akcelerometrami do pomiaru reakcji pojazdu, w tym prędkości, hamowania i kąta skrętu.

Jednostka sterująca stale oblicza optymalne ustawienia amortyzatora, w celu wyeliminowania wszelkich nieprawidłowości, poprawiając komfort i stwarzając płynne wrażenia z jazdy. Odbywa się to poprzez proporcjonalny zawór elektromagnetyczny na każdym amortyzatorze, który reguluje ciśnienie wewnętrzne między górną i dolną komorą, zapewniając indywidualną kontrolę zarówno kompresji, jak i odbicia na wszystkich czterech kołach.

Testy pokazują, że korzyści są szczególnie zauważalne dla pasażerów jadących z tyłu, kiedy system skanujący zmniejsza drgania występujące podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Jest to wyraźna poprawa komfortu jazdy oraz bezpośredni pozytywny wpływ na bezpieczeństwo. Płynniejsza jazda oznacza również, że ​​wszystkie cztery koła utrzymają lepszy kontakt z nawierzchnią drogi, umożliwiając bezpieczniejsze prowadzenie i hamowanie. Większy komfort wpłynie na pewno na poprawę percepcji i zmęczenie kierowcy podczas jazdy.

Źródło: KYB

Udostępnij:

Drukuj


TOP w kategorii







aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również