Jak PZL Sędziszów radzi sobie na rynku?
Firma podsumowała właśnie kilka ostatnich lat swojej działalności. Podczas spotkania dla osób z branży oraz dziennikarzy, nie zabrakło również przedstawienia planów na przyszłość.
Uruchomienie nowych linii produkcyjnych, poszerzenie oferty dla sektora rolniczego i transportu drogowego, rozbudowanie sieci sprzedaży, rebranding, program lojalnościowy dla klientów - to tylko niektóre z licznych zmian, jakie w ostatnich 3 latach zaszły w PZL Sędziszów S.A. Firma podkreśla, że ta metamorfoza, mająca na celu przywrócenie świetności najstarszego w Polsce producenta filtrów, przynosi profity i przekłada się na dynamiczny wzrost rozpoznawalności marki.
- Nasza droga od chwili prywatyzacji spółki była trudna i wyboista – komentuje Adam Sikorski, prezes PZL Sędziszów S.A. – Sytuacja, w jakiej zastaliśmy fabrykę, wymagała zaangażowania kapitału, jednak przede wszystkim ogromnej pracy. Obecnie z dumą możemy mówić o zmianach, jakie udało nam się wprowadzić, ponieważ ich efekty są widoczne nie tylko w wynikach sprzedażowych, ale również w opinii rynku.
Warto podkreślić, że w omawianym okresie PZL Sędziszów wzmocnił dział konstrukcji wyrobów, wdrożył nowe linie produkcyjne, rozpoczął stałą współpracę z BorgWarner – światowym producentem systemów do układów napędowych, i rozwinął sektor produkcji dla lotnictwa.
Największy wzrost popularności marki nastąpił jednak w motoryzacji. Spółka nie tylko rozwinęła sieć dystrybucji, ale także rozpoczęła współpracę na rynkach zagranicznych, m.in. w Czechach, Słowacji i Kazachstanie.
- Sektor motoryzacyjny stanowi jedną z kluczowych gałęzi przemysłu w Polsce – twierdzi Sikorski. - Na rodzimym rynku producentów części zamiennych działa obecnie ok. 900 firm, z czego 300 stanowią przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym. Dlatego w motoryzacji widzimy znakomite perspektywy rozwoju dla tak silnej marki, jaką jest PZL Sędziszów – podsumowuje prezes firmy. – Naszą ambicją jest także dalszy rozwój oferty w sektorach rolniczym i transportowym.
PZL Sędziszów twierdzi, że właściciele warsztatów samochodowych, maszyn rolniczych oraz przedstawiciele firm transportowych coraz częściej nawiązują współpracę z firmą i chętnie biorą udział w akcjach promocyjnych, m.in. w programie lojalnościowym inFILTRacja nagród.
- Z myślą o odbiorcach końcowych udostępniliśmy naszą ofertę w systemie TEC DOC, wzmocniliśmy dział obsługi klienta, powołaliśmy doradców technicznych, którzy pomagają w wyborze oferty i wyjaśniają wszelkie wątpliwości. Co kwartał dedykujemy naszym klientom magazyn ŚWIAT FILTRÓW, dostępny w formie papierowej i elektronicznej, informując o bieżących działaniach, zmianach i nowościach. Zakończony właśnie program lojalnościowy inFILTRacja, w którym główną nagrodą było 100 tys. zł, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. Spełniając oczekiwania rynku i naszych klientów, w najbliższym czasie rozpoczniemy intensywną działalność edukacyjną pod nazwą Akademia Filtracji oraz wdrożymy internetowy kanał sprzedaży, wykorzystując do tego celu wszystkie nowoczesne narzędzia – podsumowuje prezes Sikorski.
Źródło: PZL Sędziszów