Jaki jest najlepszy warsztat w Polsce?

Castol
24.9.2015

Kierowcy oczekują dziś od warsztatu nie tylko niskich cen. Ważny jest także wykwalifikowany personel i podejście do klienta.

Wyniki badań wskazują, że wybierając warsztat samochodowy, 82 proc. respondentów kieruje się przede wszystkim dobrymi opiniami. Od niezależnego serwisu, obok odpowiedniej jakości i warunków naprawy, klienci oczekują też tego, że będzie w nim czysto, chcą doglądać napraw i czekać na odbiór auta w wygodnej poczekalni. Kwestia, która najbardziej przeszkadza podczas korzystania z usług warsztatu, to nieuprzejmość personelu, natomiast doceniają rzetelność, doświadczenie, a także umiejętność doradzenia i znajomość nowych technologii. Warsztaty muszą więc stawiać na rozwój kompetencji pracowników – nie tylko tych specjalistycznych lecz także związanych z różnymi aspektami obsługi klienta.

Aby się przekonać, jaki jest najlepszy warsztat w Polsce, rusza konkurs na Warsztat Roku 2015, którego partnerem jest marka Castrol. To największa tego typu inicjatywa w kraju, wspierana także przez producentów części samochodowych, dystrybutorów i sieci warsztatowe. Organizatorami konkursu są Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM i firma Partslife, która podobne przedsięwzięcie od lat prowadzi w Niemczech. W rywalizacji, która rozpocznie się we wrześniu, mogą wziąć udział wszystkie warsztaty niezależne. Jury, złożone z przedstawicieli mediów, firm doradczych i badawczych oraz pilota rajdowego będzie brało pod uwagę takie kryteria, jak np. wyposażenie i wygląd warsztatu, poziom obsługi, kwalifikacje personelu. Laureatów poznamy 3 grudnia podczas 10. Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego.

Celem konkursu jest nie tylko wyłonienie najlepszych warsztatów niezależnych w Polsce, lecz także podniesienie poziomu obsługi. To właśnie serwisy niezależne obsługują lwią część parku samochodowego w naszym kraju. A jest co naprawiać – średnia wieku samochodu w Polsce to 12,6 roku (stan na 1 stycznia 2015 r.), a łącznie nad Wisłą jest zarejestrowanych niemal 13,5 mln aut. Jak wynika z danych GIPA przekłada się to na 31 mln wizyt w serwisach rocznie, a aż 66% z nich odbywa się w warsztatach niezależnych.

Źródło: Castrol

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę