Jubileusz sieci serwisowej Bosch Service

Jubileusz sieci serwisowej Bosch Service Robert Bosch
19.3.2021

Dnia 18 marca mieliśmy przyjemność wziąć udział w konferencji dotyczącej jubileuszu sieci serwisowej firmy Robert Bosch. Na świecie sieć Bosch Service obchodzi setne urodziny, a w Polsce trzydzieste.

Max Eisenmann & Co. z siedzibą w Hamburgu stał się w 1921 r. pierwszym oficjalnym warsztatem montażowo-naprawczym spółki Robert Bosch AG, dając początek nowej usłudze Bosch. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników samochodów, rósł również popyt na specjalistyczną wiedzę i serwisy naprawcze. Bosch Service to obecnie największa na świecie sieć niezależnych warsztatów, zrzeszająca blisko 15 000 serwisów w 150 krajach. W Polsce do sieci przynależy ponad 400 serwisów.

Powiązane firmy

W czasie konferencji Artur Kornaś wspominał powstawanie pierwszych serwisów należących do sieci oraz zgłoszenia, jakie napływały do centrali. Bez telefonów komórkowych, bez laptopów, bez internetu – komunikacja odbywała się telefonicznie oraz listownie, a każdy serwis, który zgłaszał chęć swojej przynależności do sieci był odwiedzany przez Pana Artura osobiście.

Artur Kornaś na konferencji BOSCH
Artur Kornaś przedstawił początki sieci warsztatowej Bosch Service w Polsce.

Zarówno w latach 90. XX w., kiedy powstawały pierwsze polskie serwisy Bosch, jak i współcześnie – nadrzędnymi wartościami są dbałość o satysfakcję klienta i wysoką jakość oferowanych usług. Dotyczy to również serwisu aut na gwarancji.

Przynależność do sieci Bosch Service przynosi warsztatom wiele korzyści, jak np. spójną komunikację marketingową czy rozpoznawalność marki. Oprócz aspektów promocyjnych warte uwagi są także analizy biznesowe, wspierające serwisy w rozwoju.

Robert Dzierżanowski na konferencji BOSCH
Robert Dzierżanowski objaśniał zasady funkcjonowania serwisów oraz zarządzania.

– Zarządzanie współczesnym serwisem to zarządzanie poprzez system informatyczny i wskaźniki serwisowe pozwalające na monitorowanie wydajności pracy serwisów, rentowności poszczególnych usług, grup klientów, pojazdów itp.

Robert Dzierżanowski,
kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych Bosch.

Dostęp do wiedzy, w tym wytycznych do optymalizacji procesów warsztatowych, a także ścisła współpraca pomiędzy firmą Bosch a warsztatem przekłada się na poprawę kondycji finansowej serwisu.

Robert Dzierżanowski
kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych Bosch

Potrzeba ciągłego rozwoju

W trakcie konferencji przedstawiano zasady działania sieci serwisowej oraz zarysowano ogólny kierunek rozwoju. Zwrócono też nacisk na szkolenia z zakresu samochodów elektrycznych i hybrydowych. W ich trakcie mechanicy zdobywają zaświadczenie o pomyślnym ukończeniu szkolenia oraz zdaniu wewnętrznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.

Dzięki 4202 zgłoszeniom patentowym w 2019 roku Bosch jest jednym z głównych motorów innowacji w dziedzinie mobilności, co przynosi korzyści warsztatom sieci Bosch Service i ich klientom.

Paweł Hańczewski na konferencji BOSCH
Paweł Hańczewski omawiał kierunki rozwoju sprzętu, wyposażenia i funkcjonowania serwisów.

– Coraz więcej samochodów wyposażonych jest w nowoczesne układy napędowe, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, czy systemy informacyjno-rozrywkowe – mówi Paweł Hańczewski , dyrektor handlowy działu części samochodowych i wyposażenia warsztatowego Bosch. – Oznacza to również nowe wyzwania dla warsztatów. Bosch jest w stanie sprostać rosnącym wymaganiom klientów i zagwarantować, że użytkownicy samochodów będą mieli w warsztatach Bosch Service zawsze kompetentnego partnera w zakresie usług i napraw – dodaje Hańczewski.

Bosch jest w stanie sprostać rosnącym wymaganiom klientów i zagwarantować, że użytkownicy samochodów będą mieli w warsztatach Bosch Service zawsze kompetentnego partnera w zakresie usług i napraw.

Paweł Hańczewski
Dyrektor handlowy działu części samochodowych
i wyposażenia warsztatowego Bosch

 

zdalne szkolenie, część praktyczna
Pandemia wymusiła szkolenia zdalne. Według zapowiedzi ten typ szkoleń wpisze się na stałe do kalendarza.

Z okazji jubileuszu całej firmie Robert Bosch życzymy kontynuowania pasma sukcesów podczas wprowadzania innowacji do samochodów oraz ich serwisowania. Kolejnych 100 lat!

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę