Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska: Za co klienci chwalą internetowe sklepy motoryzacyjne

16.9.2015

W przypadku internetowych sklepów motoryzacyjnych klienci chwalą przede wszystkim przystępne ceny w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi i bezproblemową dostawę pod wskazany adres.

Rankingi Sklepów Internetowych Opineo opierają się na potransakcyjnych opiniach konsumenckich, czyli opiniach, wystawionych przez klientów sklepów internetowych po dokonanych zakupach. Wystawiając opinię o sklepie internetowym klienci oceniają następujące parametry: szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarują, czy poleciliby ten sklep internetowy swoim znajomym.

Badając opinie klientów od blisko 9 lat, widzimy, jak zmieniają się preferencje zakupowe konsumentów, czego oczekują oni od sklepów internetowych, na co najczęściej narzekają. Według naszych danych, sklepy internetowe notują coraz wyższe oceny konsumenckie. Poprawa widoczna jest nie tylko w obszarze styków z klientem (tzw. touchpointów) i szybkości realizacji zamówienia, ale też w zakresie zarządzania doświadczeniem klienta. Najwięcej punktów od klientów sklepy internetowe dostają za szybkość realizacji zamówienia, a najmniej za jakość pakowania przesyłek. W ciągu ostatnich lat widoczny skok w ocenach konsumenckich dokonał się w kategorii poziomu obsługi klienta. Od 2006 r. do dziś znacznie wzrosła też wśród klientów internetowych potrzeba rekomendacji. Chętniej deklarują oni, że poleciliby dany sklep znajomym.

W przypadku internetowych sklepów motoryzacyjnych klienci chwalą przede wszystkim przystępne ceny w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi i bezproblemową dostawę pod wskazany adres. To ogromna wygoda np. w przypadku opon, które sklep internetowy dostarcza bezpośrednio do serwisu, w jakim odbywa się montaż. Ale konsumenci dokonujący zakupów motoryzacyjnych przez Internet wybierają nie tylko opony. Kupują w sieci również oleje, amortyzatory, sprzęgła, tarcze i klocki hamulcowe, wycieraczki samochodowe, uszczelki, urządzenia do nawigacji satelitarnej oraz CB radia.
Od motosklepów oczekują przede wszystkim fachowego doradztwa i sprawnej obsługi, a także rzetelnych opisów produktów na stronie internetowej. Dla właścicieli samochodów nie bez różnicy jest to, czy opona ma rozmiar 225/45 czy 235/45 i nie tolerują drobnych pomyłek. Niestety pomyłki się zdarzają, co w przypadku dedykowanych części samochodowych, rozmiarów felg i opon ma kolosalne znaczenie.
Bywa, że klienci otrzymują uszkodzoną lub niekompletną przesyłkę. Nie wszystkie motosklepy internetowe aktualizują stany magazynowe z minuty na minutę, co sprawia, że na stronie internetowej widnieją informacje o dostępności produktu, którego faktycznie nie ma już w sprzedaży. Niemniej jednak sklepy motoryzacyjne są chwalone za szybką realizację zamówienia, szeroki wybór asortymentu, dobrze zabezpieczoną przesyłkę i towar zgodny z zamówieniem.

Klientom, którzy po raz pierwszy dokonują zakupów przez Internet zawsze radzimy wcześniej sprawdzić opinie o sprzedawcy. Warto wybierać sklepy internetowe, które są najlepiej oceniane przez konsumentów zarówno pod względem doradztwa, jak i poziomu obsługi posprzedażnej, czyli respektowania zwrotów, wymiany i reklamacji towaru. W rankingach opinii konsumenckich pierwszą trójkę najwyżej ocenianych e-sklepów motoryzacyjnych stanowią: Oponeo.pl, Felgeo.pl, iParts.pl. Wysokie oceny rankingowe notują też: E-wycieraczki.pl, E-autoparts.pl, 4cars.pl, Motoneo.pl, Gmoto.pl, InOpony.pl, 24opony.pl, Farmexpert.pl, RallyShop.pl, Opona.pl, Sklepmartec.pl i Sprzeglo.com.pl.

Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska, PR & Marketing Manager Opineo.pl

fot. Oponeo.pl

 

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę