Kolejne produkty Grupy MOL na polskim rynku

Grupa MOL
25.6.2018

Węgierski koncern naftowy MOL wzmacnia swoją obecność w Polsce, wprowadzając na rynek portfolio blisko 900 nowych produktów pod markami MOL, MOL Dynamic i MOL Essence. Dzięki współpracy z siecią wiodących dystrybutorów w branży, oferta smarów i olejów MOL jest już dostępna na terenie całego kraju.

MOL Lubricants, spółka zależna należąca do Grupy MOL, należy do największych producentów i kluczowych dostawców środków smarowych w Europie Środkowo – Wschodniej. Firma jest właścicielem dwóch zakładów produkcyjnych oraz laboratoriów na Węgrzech i w Chorwacji, a także posiada 11 biur sprzedaży i 9 centrów logistycznych w całym regionie.

Obszar działalności MOL Lubricants skupia się na krajach Europy Środkowo-Wschodniej, ale eksport obejmuje również inne kraje europejskie, takie jak Niemcy i Włochy, a także kraje Europy Wschodniej, takie jak Ukraina czy Rosja. Firma jest także aktywna w tak odległych krajach jak Tajwan, Chiny i Wyspy Cooka. Koncern jest wiodącym dostawcą wysokiej jakości markowych środków smarowych samochodowych i przemysłowych oraz powiązanych z nimi usług na rynku węgierskim, słowackim i chorwackim. Poprzez swoją rozbudowaną sieć dystrybutorów jest obecny w niemal 50 krajach na całym świecie, a średnie przychody Grupy z ogólnej sprzedaży markowych środków smarowych wynoszą ok. 130 mln EUR rocznie. Importerem produktów MOL Lubricants jest Spółka Slovnaft Polska należąca do Grupy MOL.

– Dotychczas oferta MOL Lubricants nie była obecna na polskim rynku. Polska dystrybucja naszych produktów to kolejny krok w drodze do wzmocnienia naszej pozycji w regionie. Jako kluczowy producent olejów i smarów jesteśmy obecni na większości rynków europejskich. Polska gospodarka należy do największych w tej części Europy, dlatego wejście na ten rynek było dla nas oczywistym krokiem dla strategicznego wzmocnienia pozycji naszej firmy w Europie Środkowo – Wschodniej – powiedział Szabolcs Vida, dyrektor generalny MOL Lubricants.

Historia MOL Lubricants sięga roku 1907, kiedy jeszcze pod nazwą Vacuum Oil Comapany rozpoczęła produkcję w węgierskim mieście Almasfuzito. W swojej ponad stuletniej historii zdążyła rozwinąć zaplecze technologiczne, umożliwiające ciągłe doskonalenie produkcji środków smarowych, tworząc bazę dla ekspansji w regionie.

Pozytywne nastawienie do inwestycji w Polski rynek olejów smarowych potwierdza najnowszy raport POPiHN. Według ekspertów, rynek olejów smarowych osiągnął w 2017 r. wielkość 227 tys. ton, czyli odnotował wzrost o 1,62%. Sprzedaż samych olejów silnikowych w Polsce wyniosła 108 tys. ton, z czego sprzedaż olejów silnikowych do pojazdów ciężarowych wzrosła o 7,7%.

Źródło: Grupa MOL

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę