Komora testowa modułów akumulatorowych MAHLE

Mahle testowanie akumulatora © Mahle

Udostępnij:

W odpowiedzi na rosnącą presję czasu i kosztów, jakie stoją przed producentami pojazdów dążącymi do opracowania technologii elektryfikacji samochodowej najnowszej generacji, oddział MAHLE Powertrain otworzył nowe, dedykowane urządzenie do szeroko zakrojonych testów modułów akumulatorowych.

Obiekt czerpiący z centrum technicznego Northampton, które specjalizuje się w sprawach zespołów napędowych, umożliwia zdejmowanie i demontaż modułów i akumulatorów samochodowych do oceny po badaniu, a także zapewnia środowisko kontrolowane w warunkach klimatycznych do przeprowadzania rzeczywistych symulacji testowych w celu usprawnienie etapów testowania i walidacji powstających technologii.



Nowy obiekt został starannie opracowany, aby zapewnić szerokie możliwości, które pomagają w ocenie, testowaniu i optymalizacji akumulatora. Wewnętrzny rozwój takiego obiektu byłby dla producentów OEM czasochłonny i kosztowny, dlatego MAHLE Powertrain może zapewnić kompleksowe rozwiązanie zespołu napędowego, oferując szeroki zakres wiedzy i możliwości, które są w stanie przyspieszyć czas opracowywania przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów – powiedział Simon Reader, dyrektor ds. Usług inżynieryjnych MAHLE.

Oprócz oferowania analizy przydatności po ocenie zespół montażu i testowania zestawu akumulatorów umożliwia testowanie w symulowanych warunkach cyklu jazdy w celu oceny wydajności systemów akumulatorowych w rzeczywistych warunkach użytkowania. Zakres zadań obejmuje zdolność oceny ogniw, modułów i akumulatorów do badania w ustalonym stanie napięcia w obwodzie otwartym, pojemności magazynowej i charakterystyki termicznej, wliczając responsywność napięcia przy wysokim rozładowaniu, zachowania termicznego i rezystancji wewnętrznej.


TOP w kategorii


#Technika motoryzacyjna

elektromobilność akumulator MAHLE



Montaż nowych prototypowych jednostek jest również możliwy w nowym modułowym obiekcie MAHLE Powertrain, który może przeprowadzać dynamiczne cykle testowe i testy charakterystyki stanu ustalonego z lub bez systemów zarządzania baterią na miejscu. Obiekt może przeprowadzać testy w zakresie temperatur od -40ºC do 100ºC z precyzyjną kontrolą wilgotności i ochroną przed systemem wykrywania i gaszenia pożaru EUCAR 5. Komora zdalnego sterowania otrzymuje dwukierunkowe źródło zasilania odpowiednie do testowania modułów za pomocą oprogramowania cyklicznego i sterowania komorą środowiskową.

Źródło: MAHLE

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również