Kompresory Bilstein na rynek wtórny

kompresor bilstein © Bilstein

Udostępnij:

Od trzech dekad Bilstein konsekwentnie rozwija technologię zawieszenia pneumatycznego. Uzupełnieniem tego rozwiązania jest oferta 13 referencji kompresorów przeznaczonych na aftermarket.

W latach 90. XX wieku Bilstein we współpracy z inżynierami Mercedesa opracował system zawieszenia pneumatycznego. Pierwszym seryjnie wyposażonym w niego modelem była Klasa S (W220). Dziś rozwiązanie to stosowane jest przez wielu producentów samochodów, jak Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Porsche czy Volkswagen.

Początkowo zawieszenie pneumatyczne, jak każda nowinka techniczna, montowane było w samochodach z segmentu premium. Obecnie dostępne jest w wielu popularnych, także na polskich drogach, modelach. Dużym zainteresowaniem cieszą się również wyposażone w to rozwiązanie auta używane, co łatwo prześledzić na portalach ogłoszeniowych czy zakresie usług świadczonych przez niezależne warsztaty – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, przedstawicielstwie producenta amortyzatorów Bilstein w Polsce.



Zawieszenie pneumatyczne wymaga fabrycznego przystosowania pod nie samochodu. Dlatego nie można za ich pomocą dokonać modyfikacji. Stąd też w ofercie Bilstein referencje airmatików przypisane są do serii Replacement.

Od początku tworzą ją dwa rozwiązania. Pod Bilstein B3 kryją się poduszki powietrzne, a pod Bilstein B4 pełny zestaw na jedno koło. Niezależnie od wybranego elementu, wymiany dokonuje się na podobnej zasadzie jak z klasycznym amortyzatorem. Zawsze parami na tej samej osi.

Niezbędnym do działania układu pneumatycznego jest sprężarka. Bilstein, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, wprowadził ją do swojej oferty na aftermarket w 2016 roku. Tak jak każdy element uzupełniający przypisany został do serii B1.


TOP w kategorii




Obecnie katalog Bilstein B1 obejmuje 13 referencji kompresorów do najpopularniejszych na rynku modeli. Są to między innymi BMW serii 5 (E61) oraz X5 (E70), Mercedes Klasy S (W221) i Land Rover Discovery III/IV (L319) oraz Range Rover III (L322).

Bilstein dostarcza na pierwszy montaż kompletny układ zawieszenia pneumatycznego. Poprzez ofertę kompresorów uzupełniamy więc nasze kompetencje także w aftermarkecie. Podobnie jak z parą klocek i tarcza hamulcowa, także tutaj jest optymalnie, aby współpracujące ze sobą elementy pochodziły od jednego dostawcy. Zakres tych referencji nie pokrywa jeszcze pełnego katalogu elementów airmatików, ale sukcesywnie je uzupełniamy – dodaje Andrzej Wojciech Buczek z IHR Warszawa.

Źródło: Bilstein

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również