Kongres Ekspertów Samochodowych
10 czerwca w Radomiu odbędzie się IV Krajowy Kongres Ekspertów Samochodowych - Targi Wiedzy i Technologii Motoryzacyjnej, który jest miejscem spotkania specjalistów z różnych dziedzin w branży motoryzacyjnej.
Przyjęta forma podczas Kongresu polega na prezentacji przez wystawcę produktu/technologii w panelu ogólnym na ogromnym ekranie w 600 osobowej auli Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu. Dzięki wprowadzonej formie promocji wszyscy zainteresowani prezentowanymi produktami na forum ogólnym mogą pozyskać dodatkowe informacje od producentów i ich dystrybutorów na przygotowanych stanowiskach wystawowych.
W Kongresie biorą udział właściciele i kadra kierownicza serwisów samochodowych z całej Polski, producenci innowacyjnych technologii z kraju i z zagranicy, stowarzyszenia branżowe: producentów, inżynierów i rzeczoznawców, izby gospodarcze, związki tematycznie związane z motoryzacją, zrzeszenia, zespoły rzeczoznawców samochodowych, przedstawiciele firm ubezpieczeniowych, urzędy i inspektoraty kontrolujące i nadzorujące pracę serwisów samochodowych, pracownicy: Policji, banków, studenci wypatrujący swojego miejsca w branży, firmy szkoleniowe oraz zespoły opracowujące opinie o innowacyjności do wniosków współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej z politechnik, uniwersytetów i stowarzyszeń branżowych z terenu całego
Jest to więc to idealne miejsce do nawiązania nowych kontaktów, identyfikacji firm wsparcia serwisowego, technicznego, produktowego i asortymentowego dla potrzeb potencjalnego wyposażenia serwisu samochodowego przy poszerzaniu działalności o nowe obszary aktywności branżowej czy też zapewnienia dodatkowego strumienia finansowania serwisu. Wdrożenie innowacji to skrócenie czasu usługi serwisowej w dotychczasowych obszarach. Jedne i drugie mają pozytywny wpływ na efektywność pracy serwisu.
Pełny program kongresu znajduje się w załączonej poniżej tabeli:
9.00 | Rejestracja uczestników |
10.00 | OTWARCIE KONGRESU Sławomir Olszowski, Przewodniczący Krajowej Sekcji Samochodowej SITKRP prof. Wojciech Żurowski, Prorektor ds. Badań Naukowych Konrad Frysztak, Wiceprezydent Miasta Radomia |
REGULACJE FORMALNO-PRAWNE | |
11.00 | ITS – Jakość i certyfikacja części zamiennych dla motoryzacji. |
11.15 | UDT – Działania UDT w zakresie fluorowanych gazów cieplarnianych stosowanych Dariusz Cendlewski – Starszy Inspektor UDT |
11.30 | ITD – Przewozy intermodalne w świetle nowych regulacji prawnych. |
11.45 | PUP – Finansowanie przedsiębiorstw z programów unijnych i budżetu państwa. |
BLOK DLA RZECZOZNAWCÓW | |
12.00 | AUTOVISTA Polska – Wartość pojazdu po naprawie – wzrost czy spadek? Adam Markiewicz – Ekspert ds. wyceny i kalkulacji wartości napraw Eurotax |
12.15 | Bosmal – Diagnostyka stanu oleju silnikowego na podstawie analizy składu pierwiastkowego. Krzysztof Brodzik – Ekspert Instytutu Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL |
12.30 | Cybid – Nowoczesne systemy i oprogramowanie do dokumentowania i analiz zdarzeń drogowych. Dariusz Bułka – Prezes Zarządu CYBID |
12:45 | CIGEN – Jak postępować na miejscu zdarzenia, żeby nie zetrzeć śladów, a biegły mógł odtworzyć źródło zdarzenia oraz potencjalne kierunki rozprzestrzeniania przyczyny, lub wskazać winnych. Tomasz Niciejewski – Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej |
BLOK DLA MECHANIKÓW I RZECZOZNAWCÓW | |
13:00 | BETIS – UTH – Uszkodzone wtryskiwacze Common Rail, które na stołach probierczych przechodzą z wynikiem pozytywnym testy producenta. Sławomir Olszowski – Przewodniczący Krajowej Sekcji Samochodowej SITKRP |
13.15 | AXES SYSTEM – Tester uniwersalny CDIF/3 jako rozszerzenie możliwości diagnostycznych testera fabrycznego. Marek Puwalski – Ekspert ds. programowania sterowników samochodowych |
13:30 | DTE – Nie tylko innowacje – diagnostyka na miarę nowoczesnych serwisów. Piotr Libuszewski – Inżynier Produktu DTE |
13:45 | Magneti Marelli – Procedury obsługi i przegląd wymaganych narzędzi do obsługi klimatyzacji w świetle nowych przepisów prawnych. Tomasz Pyrlik – Specjalista ds. Szkoleń |
14.00 | Henkel – Wymagania stawiane klejom do szyb w nowoczesnych samochodach. Jarosław Gajewski – Główny Technolog Henkel |
14:15 | Liqui Moly – Techniczne aspekty doboru oleju silnikowego i dodatków uszlachetniających. Rafał Kobza – Specjalista ds. Technicznych Liqui Moly Polska |
14:30 | AG Centrum – Zasilanie LPG a bezpośredni wtrysk paliwa. Łukasz Brzozowski – Ekspert-Konsultant AG Centrum |
BLOK INNOWACJI | |
14:45 | Ravenol – Wpływ przebiegu pojazdu na utratę parametrów oleju w skrzyniach automatycznych Paweł Gancarczyk MVS |
15:00 | Dometic – Patenty „Low Emission” w agregatach do klimatyzacji Andrzej Słota – Kierownik Sprzedaży |
15:15 | MAHLE – CareMetix premiera w Polsce Maciej Hadryś – Kierownik serwisu technicznego MAHLE |
15:30 | ATE – Autonomiczny samochód. Telematyka. Sebastian Matuschek – Trener Technika-Dystrybucja |
BLOK EUROPEJSKICH SIECI SERWISOWYCH | |
15:45 | Inter Cars – Warsztat XXI wieku. Radosław Sujka – Menadżer ds. Szkoleń i Sprzedaży Inter Cars |
16:00 | GROUPAUTO Polska – Europejskie sieci serwisowe EuroWarsztat i Top Truck. Zbigniew Lewandowski – Network Manager GROUPAUTO Polska |
BLOK SPECJALNY | |
16:15 | Rozstrzygnięcie konkursu Ekspert Samochodowy Roku 2016 w 10 kategoriach |
16.45 | Wyróżnienia dla firm w kategoriach innowacyjności: Technologicznej, Procesowej |
17:00 | Losowanie nagród dla publiczności |
W ramach Kongresu organizowany jest również konkurs „Ekspert Samochodowy 2017”. Uczestnicy konkursu będą zmagali się w dziesięciu obszarach tematycznych, tj.:
- Silniki o zapłonie samoczynnym,
- Wtrysk benzyny,
- Elektronika i elektrotechnika samochodowa, Specjalistyczna chemia serwisowa
- Automatyczne skrzynie biegów,
- Systemy bezpieczeństwa czynnego,
- Turbodoładowanie,
- Kalkulacja szkód komunikacyjnych,
- Opony,
- Silniki zasilane paliwami alternatywnymi: LPG, CNG.
Nagrody otrzymują trzy osoby z trzech pierwszych miejsc dla każdego obszaru.
W trakcie Kongresu Kapituła Kongresu Ekspertów Samochodowych przydziela również wyróżnienia dla firm, które swoimi działaniami mają pozytywny wpływ na rozwój rynku motoryzacyjnego w trzech kategoriach:
- Innowacyjność Technologiczna,
- Innowacyjność Procesowa,
- Innowacyjność Produktowa
Komitet Naukowy Kongresu |
| Kapituła Konkursowa |
prof. dr hab. inż. Dzida Jan |
| prof. dr hab. inż. Andrzej Piętak |
prof. dr hab. inż. Dziubak Tadeusz |
| prof. dr hab. inż. Paweł Droździel |
prof. dr hab. inż. Górski Krzysztof |
| prof. dr hab. inż. Piotr Piątkowski |
prof. dr hab. Iwan Stanisław |
| prof. dr hab. inż. Józef Pszczółkowski |
prof. dr hab. inż. Jankowski Antoni |
| prof. dr hab. inż. Piotr Wrzecioniarz |
prof. dr hab. inż. Klekot Grzegorz |
| prof. dr hab. inż. Oleh Klyus |
prof. dr hab. inż. Knefel Tomasz |
| prof. dr hab. inż. Karol Abramek |
prof. dr hab. inż. Komsta Henryk |
| dr inż. Sławomir Olszowski |
prof. dr hab. inż. Koszałka Grzegorz |
| mgr inż. Marek Warmus |
prof. dr hab. inż. Kowalewski Zbigniew |
| mgr Adam Markiewicz |
prof. dr hab. inż. Lejda Kazimierz |
| mgr inż. Paweł Gancarczyk |
prof. dr hab. inż. Longwic Rafał |
| mgr inż. Tomasz Olszowski |
prof. dr hab. inż. Lubas Janusz |
| mgr inż. Jarosław Gajewski |
prof. dr hab. inż. Opielak Marek |
| mgr inż. Tomasz Chojnacki |
prof. dr hab. inż. Parczewski Krzysztof |
| mgr Marek Puwalski |
prof. dr hab. inż. Puchalski Andrzej |
| mgr inż. Rafał Kobza |
prof. dr hab. inż. Rychter Marcin |
| mgr inż. Maciej Hadryś |
prof. dr hab. inż. Siczek Krzysztof |
| mgr inż. Arkadiusz Świątek |
prof. dr hab. inż. Sitnik Lech |
| mgr inż. Łukasz Brzezowski |
prof. dr hab. inż. Skawiński Piotr |
|
|
prof. dr hab. inż. Stelmasiak Zdzisław |
|
|
prof. dr hab. inż. Szelmanowski Andrzej |
|
|
prof. dr hab. inż. Świderski Andrzej |
|
|
prof. dr hab. inż. Żach Piotr |
|
|
prof. dr hab. inż. dr h.c. Merkisz Jerzy |
|
|
prof. dr hab. inż. Andrzej Piętak |
|
|
prof. dr hab. inż. Paweł Droździel |
|
|
prof. dr hab. inż. Piotr Piątkowski |
|
|
prof. dr hab. inż. Józef Pszczółkowski |
|
|
prof. dr hab. inż. Piotr Wrzecioniarz |
|
|
prof. dr hab. inż. Oleh Klyus |
|
|
dr inż. Sławomir Olszowski |
|
|