Konkurs Peugeota

Peugeot
27.1.2011
Już po raz siódmy firma Peugeot Polska zorganizowała konkurs blacharsko- -lakierniczy dla swojej sieci autoryzowanych serwisów.

Pierwsza edycja konkursu, zorganizowana w 2003 roku, dotyczyła tylko lakiernictwa, ale forma tej rywalizacji szybko ewoluowała. Zmiana ta wynikała z faktu, iż na jakość napraw powypadkowych składa się wspólna praca blacharza i lakiernika, jak również to, że głównym celem konkursów powinien być stały wzrost poziomu wiedzy teoretycznej i praktycznej pracowników, wyposażenia serwisów, a w efekcie - jakości napraw. Dzięki temu podejściu firma Peugeot Polska wraz ze swoimi partnerami handlowymi wypracowała nową formułę konkursu blacharsko-lakierniczego. W zawodach uczestniczyły pary blacharz- lakiernik, przeszkolone z najnowszych technologii napraw, a oceniana była ich wspólna praca oraz wiedza. W tym roku konkurs został podzielony na trzy kategorie: najlepszy serwis blacharsko- lakierniczy, najlepszy blacharz oraz najlepszy lakiernik. Pierwsza część konkursu (kategoria: najlepszy serwis) polegała na ocenie wiedzy teoretycznej i praktycznej blacharzy i lakierników, a także organizacji i wyposażenia każdego audytowanego serwisu. oceniono 66 blacharzy podczas 9 sesji blacharskich, oceniono 70 lakierników podczas 9 sesji lakierniczych, przeprowadzono 52 audyty sprawdzające wyposażenie i organizację, niezbędne do wykonania napraw zgodnie z technologią producenta oraz wyposażenie ponadstandardowe, przy czym punktacji konkursowej podlegało tylko to ostatnie. Na wynik końcowy złożyła się suma punktów z audytów oraz średnia wyników osiagniętych przez lakierników i blacharzy z poszczególnych serwisów. Drugą częścią konkursu były zmagania w kategoriach „Najlepszy Blacharz" oraz „Najlepszy Lakiernik". Startowali w nich fachowcy, którzy indywidualnie mieli najlepsze wyniki w pierwszej części, niezależnie od wyników swoich serwisów, jakie wtedy one uzyskały. Test teoretyczny dla blacharzy wymagał wiedzy na temat konstrukcji nowoczesnych nadwozi, pomagającej zrozumieć wymagania technologiczne napraw powypadkowych. Zadania praktyczne wykraczały poza standardowe naprawy i wymagały użycia technologii, które dopiero zaczynają być wykorzystywane w tej branży. Test dla lakierników to sprawdzian wiedzy wymaganej na przykład od ekspertów ubezpieczeniowych w zakresie wad powłok lakierowych, przyczyn ich powstania i możliwych sposobów usunięcia. Dodatkowo oceniano także praktyczne umiejętności w usuwaniu takich wad.

Zwycięzcy Konkursu

Najlepszy Serwis Blacharsko-Lakierniczy Peugeot 2010"
1. miejsce: Magurka - Bielsko-Biała,
2. miejsce: Motomarket - Poznań,
3. miejsce: MiR Prasek - Radom.

Najlepszy Blacharz Peugeot 2010 (maks. 90 pkt.):
1. miejsce: Paweł Leniart - MAGURKA - Bielsko-Biała (82 pkt.),
2. miejsce: Zbigniew Jędrzejewski - ASO DUDEK - Częstochowa (79 pkt.),
3. miejsce: Krzysztof Grudnik - PORCZYŃSKI i Spółka - Piotrków Trybunalski (76 pkt.),
4. miejsce: Wojciech Zajączkowski - PZMot - Olsztyn (71 pkt.),
5. miejsce: Sławomir Brzeziński - LONGIN BIELAK - Łomianki k/Warszawy (67 pkt.).

Najlepszy Lakiernik Peugeot 2010 (maks. 280 pkt.):
1. miejsce: Piotr Bożyczko - PZMot - Olsztyn (261,5 pkt.),
2. miejsce: Krzysztof Brzeźniak - MAGURKA - Bielsko-Biała (259 pkt.),
3. miejsce: Marek Grzybowski - BUDMAT AUTO - Płock (256 pkt.),
4. miejsce: Bogumił Losz - BUDMAT AUTO 2 - Ciechanów (212,5 pkt.),
5. miejsce: Jarosław Rechciński - P.U.H. Nordyński - Łódź (207 pkt.).

Współorganizatorzy
Konkursy blacharsko-lakiernicze Peugeot są w Polsce przeprowadzane przy współpracy z dostawcami materiałów i wyposażenia warsztatowego, homologowanego przez markę Peugeot, oraz firmami dysponującymi najnowocześniejszymi technologiami w zakresie objętym konkursem:
CSV Szczecin - dostawca materiałów lakierniczych marki RM,
Akzo Nobel Car Refinishes Polska sp. z o.o. - dostawca materiałów lakierniczych marki Sikkens,
PPG Industries Poland sp. z o.o. - dostawca materiałów lakierniczych marek PPG i Autocolor (firma dołączyła do grona organizatorów w tegorocznej edycji konkursu),
CTS - dostawca wyposażenia do napraw blacharskich marki Car-o-liner.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę