Które marki samochodów dominują we flotach z sektora MŚP?

Czym jeździ sektor MŚP?
10.6.2020

Blisko 1/5 przedsiębiorców z sektora MŚP wskazuje Volkswagena jako dominującą markę pojazdów w swoich firmowych flotach – wynika z badania zrealizowanego w I kwartale 2020 roku na zlecenie Carefleet. Co istotne, w zestawieniu przygotowanym przez Instytut Keralla Research Volkswagen jest jedyną marką, która uzyskuje wynik niemal dwukrotnie wyższy niż kolejne, popularne marki: Ford oraz Mercedes.

Zrealizowane na zlecenie Carefleet badanie pokazuje, że we flotach firm z sektora MŚP występują pojazdy bardzo różnych marek. Przedsiębiorcy zapytani o to, jakie marki dominują w ich służbowych flotach, wymieniają aż 26 brandów, przy czym najwięcej respondentów (19%) wskazuje Volkswagena. Samochody produkowane przez niemiecki koncern z siedzibą w Wolfsburgu są szczególnie popularne wśród przedsiębiorstw produkcyjnych oraz podmiotów posiadających floty liczące powyżej 50 pojazdów. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się samochody takich marek jak: Ford, Mercedes, Škoda, Opel oraz Fiat. 

Jakie marki dominują we flotach przedsiębiorstw z sektora MŚP – wyniki badania

Wśród innych marek wskazanych przez przedsiębiorców jako dominujące w ich firmowych flotach znalazły się m.in. Honda, Mitsubishi, Land Rover, Porsche, Suzuki, Jaguar, Seat, Alfa Romeo oraz Lexus. 

We flotach małych i średnich przedsiębiorstw możemy znaleźć pojazdy praktycznie wszystkich marek dostępnych na polskim rynku. Jak wynika z naszych badań, dla 46% przedstawicieli firm z sektora MŚP najważniejszą cechą idealnego samochodu służbowego jest niski koszt jego eksploatacji, 43% przedsiębiorców zwraca uwagę na preferencyjne warunki zakupu auta, a nieco ponad 29% bierze pod uwagę dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną marką – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet. – Warto jednocześnie zauważyć, że ponad połowa polskich firm z sektora MŚP kupuje używane samochody, wybierając często marki droższe, ale postrzegane jako niezawodne, stąd dużym zainteresowaniem cieszą się różne modele Mercedesów, Fordów i Volkswagenów. Coraz częściej mali i średni przedsiębiorcy wybierają także nowe samochody wyższej klasy, finansowane w formie wynajmu długoterminowego. W przeciwieństwie np. do zakupu aut za gotówkę lub na kredyt, rozwiązanie to otwiera przedsiębiorcom dostęp do pojazdów, na których zakup nie koniecznie by się zdecydowali ze względu na cenę – dodaje.

Jak wynika z badania Carefleet na marki Fiat oraz Renault istotnie częściej wskazują przedsiębiorcy zatrudniający do 9 pracowników. Z kolei samochody sygnowane logo Škoda przeważają we flotach firm produkcyjnych i handlowych.

Źródło: Carefleet

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę