MAHLE Aftermarket stawia na nowy katalog online TecDoc

MAHLE Aftermarket stawia na nowy katalog online TecDoc TecAlliance
19.10.2021

TecAlliance, wiodący specjalista ds. zarządzania danymi na niezależnym rynku części samochodowych, opracował nowy katalog online ECat dla MAHLE Aftermarket na podstawie rozwiązania TecDoc White Label Catalogue.

Katalog został dostosowany do potrzeb międzynarodowego producenta części zamiennych w ciągu sześciu tygodni. E-katalog daje klientom dostęp do portfolio części MAHLE i umożliwia szybkie i precyzyjne znalezienie odpowiedniego produktu – na całym świecie, w 41 językach, za pomocą aplikacji na telefon komórkowy, komputer lub tablet.

Wspólnie z MAHLE Aftermarket, TecAlliance zaprojektował i zbudował nowy katalog online ECat oparty na TecDoc jako jednolitą platformę dla wszystkich marek i klientów MAHLE na całym świecie. e-katalog oferuje dostęp do pełnego portfolio produktów marek MAHLE, BEHR, BRAIN BEE, CLEVITE, IZUMI, KNECHT FILTER i METAL LEVE, obejmującego obszary układu napędowego, filtracji i zarządzania ciepłem.

Katalog online jako narzędzie strategiczne

Przenoszenie sprzedaży części na platformy e-commerce to jeden z najważniejszych trendów rynkowych na świecie. Rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży nabiera zatem coraz większego znaczenia na niezależnym rynku części zamiennych. Dla MAHLE Aftermarket cyfryzacja jest jednym z filarów przyszłej strategii, a nowy e-katalog jest ważnym narzędziem.

Christian Schanz MAHLE AftermarketNasi klienci współpracują z ECat na całym świecie przez całą dobę i mają dostęp do naszego globalnego portfolio części. Dzięki temu można szybko i precyzyjnie znaleźć idealne rozwiązanie MAHLE

wyjaśnia Christian Schanz, przewodniczący globalnego zarządzania danymi i zarządzania kategorią w MAHLE Aftermarket.

– Dzisiaj ECat jest istotną częścią budowania relacji z naszymi klientami i potencjalnymi klientami. Jesteśmy przekonani, że profesjonalnie przygotowany, przyjazny dla użytkownika katalog online ma decydujący wpływ na lojalność klientów i powtarzalność biznesu. Dlatego chcemy oferować naszym klientom takie samo wspaniałe i bogate w informacje doświadczenie naszej oferty produktów online, jakie otrzymują w innych kanałach sprzedaży – powiedział Schanz.

Szybko do indywidualnego katalogu online

Dzięki rozwiązaniu TecDoc White Label Catalogue producenci części mają do dyspozycji wydajne i przyjazne dla użytkownika rozwiązanie katalogowe w możliwie najkrótszym czasie, dostosowane do indywidualnych wymagań i wytycznych projektowych a do tego dostępne w 41 językach.

– W przeszłości opracowaliśmy i utrzymywaliśmy własne rozwiązanie katalogowe. Z jednej strony umożliwiło nam to osiągnięcie wysokiego stopnia personalizacji. Z drugiej strony dostrzegliśmy również potrzebę znormalizowanego, wydajnego i przyjaznego dla użytkownika rozwiązania – wspomina Schanz. – Ze względu na naszą wieloletnią, udaną współpracę z TecAlliance, zwróciliśmy się do zespołu TecDoc o opracowanie najnowocześniejszej, w pełni zindywidualizowanej alternatywy dla naszego starego e-katalogu. Przekonało nas połączenie wersji internetowej i aplikacji mobilnej do wyszukiwania części online. Zespół TecDoc przejął przywództwo, dzięki czemu nasz nowy katalog online ECat, oparty na rozwiązaniu TecDoc White Label Catalogue, był gotowy do uruchomienia już po sześciu tygodniach! Przejście na rozwiązanie TecAlliance otwiera nowe możliwości: możemy polegać na ugruntowanym standardzie rynkowym i bardziej efektywnie koncentrować się na produktach, naszych podstawowych działaniach, zamiast na utrzymywaniu niezbędnych narzędzi.

Lukas Huber, specjalista ds. zarządzania danymi w MAHLE Aftermarket, również zwraca uwagę na dodatni bilans.

Lukas Huber MAHLE AftermarketTo naprawdę imponujące, że nowy ECat został wdrożony na czas. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sposobu, w jaki zespół TecDoc koordynował i obsługiwał ten projekt! A nowe rozwiązanie jest przyszłościowe. Korzystamy z elastycznego procesu tworzenia oprogramowania TecDoc: rozwiązanie jest stale ulepszane, a nowe funkcje są dodawane co dwa do trzech tygodni. W ten sposób system może szybko i elastycznie reagować na przyszłe wymagania

– mówi Huber.

Globalny standard umożliwia jednolitą komunikację

TecAlliance wspiera swoich partnerów w rozwoju biznesu – na całym świecie. Ugruntowany standard TecDoc jest mocną podstawą optymalnej prezentacji informacji o produktach w różnych krajach i kontynentach.

– Praca z różnymi regionami (Europa, Ameryka Północna i Południowa oraz Azja), językami i różnymi standardami danych nie jest łatwa. Niemniej jednak chcemy ujednolicić globalne dane o produktach dla wszystkich naszych marek i zebrać je na jednej platformie – wyjaśnia Schanz.

– Głównymi celami są jednolita komunikacja z naszymi klientami i lepsza współpraca pomiędzy jednostkami MAHLE. Można to osiągnąć jedynie poprzez konsolidację i optymalizację globalnych danych produktów wszystkich marek na jednej platformie. W szczególności rozwiązanie katalogowe oferuje doskonałą okazję do stworzenia jednolitej cyfrowej prezentacji portfolio, z silnym naciskiem na wysoką jakość danych i pierwszorzędne doświadczenia klientów – podsumowuje.

Szczegółowy wywiad z Christianem Schanzem i Lukasem Huberem na temat wprowadzenia nowego e-katalogu oraz zalet rozwiązania TecDoc White Label Catalogue z Christianem Schanzem i Lukasem Huberem jest dostępny pod adresem www.tecalliance.net

Źródło: TecAlliance

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę