Wirtualny pokaz modułowego napędu hybrydowego MAHLE

©

Udostępnij:

Podczas seminarium internetowego MOBEX MAHLE zaprezentuje w pełni zintegrowany i modułowy napęd hybrydowy gotowy do zastosowania w szerokiej gamie pojazdów. Opisywany układ napędowy typu plug-in dostępny będzie w wersji 2- lub 3-cylindrowej z turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Ma on być bardziej opłacalny, kompaktowy i lżejszy od obecnych technologii hybrydowych.



Z powodu przepisów i znaczących zmian społeczno-ekonomicznych przejście w kierunku elektryfikacji znacznie przyspieszyło. Ogromne zainteresowanie branży MHP dowodzi, że dostarczyliśmy rozwiązanie branżowe dokładnie we właściwym czasie  – mówi David Pates, szef inżynierii MAHLE Powertrain w Wielkiej Brytanii. – Przy unijnym ustawowym celu wynoszącym 59,4 g/km dla średniej emisji CO2 floty do 2030 r. Producenci pojazdów potrzebują dynamicznego rozwoju i wdrożenia technologii. Uważamy, że MHP może zapewnić producentom czas na przewagę w rozwoju nowych pojazdów. 

Konstrukcja MHP od MAHLE

Konstrukcja MHP Powertrain firmy MAHLE zapewnia ​​działanie elektrycznego układu napędowego, który zmniejsza wymagania stawiane silnikowi spalinowemu, umożliwiając opracowanie zoptymalizowanego pod względem kosztów dedykowanego silnika hybrydowego (DHE). Koncepcja silnika została zaprojektowana wyłącznie do zastosowań hybrydowych i wykorzystuje dolny wtrysk paliwa (PFI), pojedynczy górny wałek rozrządu (SOHC) bez zmiennej regulacji rozrządu zaworów oraz prostą technologię dwóch zaworów na cylinder w celu optymalizacji kosztów.

Sztandarową cechą koncepcji MHP jest to, że osiągi silnika i liczbę przełożeń można optymalizować za pomocą wspólnych elementów konstrukcyjnych, aby umożliwić działanie podtrzymujące ładunek dla szerokiej gamy pojazdów i poziomów wydajności – mówi Pates. – Wierzymy, że pozwoli to uniknąć kosztownych inwestycji w nieoptymalnie określone komponenty, które niszczą wydajność i wydłużają czas rozwoju. Ciężko pracowaliśmy, aby zapewnić, że MHP oferuje połączenie wydajności bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy lub zasięgu pojazdu.

Ponadto silnik MHP korzysta z najnowszych innowacji wprowadzonych z pasywnym systemem MAHLE Jet Ignition (MJI). MJI został zaprojektowany w celu zwiększenia energii zapłonu dostępnej w głównej komorze spalania poprzez zastosowanie małej komory wstępnej. Powoduje to wytwarzanie gorących strumieni zapłonowych, które skutkują bardziej wydajnym, stabilnym spalaniem w cylindrze, umożliwiając bezpieczny wzrost stopnia sprężania i bardzo rozcieńczoną mieszankę, poprzez zastosowanie recyrkulacji powietrza lub spalin, w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Testy MAHLE Powertrain wykazały wzrost wydajności cieplnej nawet o 20% w przypadku aktywnej MJI w porównaniu z nowoczesnymi silnikami bazowymi.

Seminarium internetowe MOBEX MAHLE Powertrain odbędzie się 9 czerwca o godz. 12 na: https://www.automotiveworld.com/webinars/

Źródło: MAHLE

Udostępnij:

Drukuj


TOP w kategorii







aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również