Mainfreight Poland skraca czas dostawy do minimum

Mainfreight Poland
5.5.2017

Mainfreight Poland, będący częścią nowozelandzkiej grupy logistycznej, jednej z największych na świecie, dynamicznie rozwija sieć linii drobnicowych na Południe Europy. W marcu operator zwiekszył częstotliwość bezpośrednich połączeń na Półwysep Iberyjski i skrócił czas dostawy do minimum. Firma zapowiada także rozwój regularnych transportów z Polski do Rumunii.

Grupa Mainfreight jest jedną z największych grup logistycznych na świecie. Oferuje indywidualne rozwiązania w ramach łańcuchów dostaw, specjalizuje się w transporcie i spedycji drogowej, morskiej, lotniczej oraz logistyce kontraktowej. Polska część Grupy – Mainfreight Poland, działająca w Polsce od 2012 r., oferuje głównie usługi w zakresie spedycji i transportu drogowego, spedycji morskiej i obsługi łańcuchów dostaw. Ponad 3 lata temu firma uruchomiła bezpośrednie linie drobnicowe do Porto w Portugalii, a w maju ubiegłego roku do Hiszpanii. Do Portugalii wyjazdy z Polski odbywają się dwa razy w tygodniu (we wtorki i piątki) zarówno w imporcie, jak i eksporcie.

W marcu tego roku Mainfreight Poland rozwinął połączenie drobnicowe z Hiszpanią i zwiększył częstotliwość bezpośrednich transportów do dwóch w tygodniu. Wyjazdy do Barcelony odbywają się w każdy wtorek i piątek. Warto dodać, że niewielu jest operatorów logistycznych, którzy organizują bezpośrednie transporty na tak dalekich trasach, skracając czas dostawy do minimum – nawet do 48 h. Możliwe jest to dzięki podwójnej obsadzie kierowców w pojazdach obsługujących te trasy.

- Dzięki podwójnej obsadzie kierowców na autach liniowych czas realizacji dostawy jest skrócony do minimum, co jest naszą największą przewagą na rynku usług transportowych – podkreśla Piotr Skipor, dyrektor operacyjny Mainferight Poland. – Piątkowy transport z Barcelony trafia do naszego magazynu w Zabrzu w poniedziałek, a we wtorek klient ma już towar u siebie. Podobnie jest w drugą stronę. Tak krótki „transit time” jest rzadkością na tych trasach. Standardowo kierunki te obsługiwane są z uwzględnieniem przeładunku towarów, w którymś z krajów tranzytowych, co znacznie wydłuża czas transportu, a dodatkowo może powodować opóźnienia w dostarczeniu przesyłek – wyjaśnia Piotr Skipor.

Dodatkowym atutem operatora jest magazyn cross-dockowy do obsługi drobnicy (kompletacja i przeładunki) położony na Śląsku w Zabrzu, co ułtawia nie tylko wyjazdy na południe Europy, ale też obsługę linii drobnicowej do Rumunii i transportów z zachodu na wschód Europy.

Aktualnie Mainfreight Poland realizuje połączenia drobnicowe do Rumunii raz w tygodniu, ale na dwóch autach. W tym roku firma również zamierza rozwinąć to połączenie do dwóch wyjazdów w tygodniu, podobnie jak w przypadku Hiszpanii i Portugalii.

Oprócz tego w śląskim magazynie Mainfreight Poland dokonuje przeładunków i kompletacji przesyłek drobnicowych jadących z zachodnioeuropejskich oddziałów Grupy Mainfreight na Ukrainę. Magazyn w Zabrzu pełni tutaj rolę „transit point”, czyli hubu przeładunkowego dla ładunków transportowanych m.in. z Holandii, Francji, Belgii, czy Luksemburga do Wschodniej Europy.

Mainfraight Poland w zakresie linii drobnicowych obsługuje klientów z różnorodnych branż, od automotive, FMCG (towary nie wymagające specjalnych warunków transportu), aż po fashion i towary przemysłowe.

Źródło: Mainfreight Poland

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę