Mio liderem rynku DVR w Polsce

Philips
2.3.2018

Marka Mio świętuje 15-lecie obecności na polskim rynku. W tym czasie nie tylko zdołała przekonać użytkowników do urządzeń ze swojego portfolio, ale także wywalczyć pozycję największego dostawcy kamer samochodowych na rynku. Kluczem do sukcesu marki, która w 2017 r. sprzedała w Polsce o 38% więcej wideorejestratorów niż rok wcześniej, okazały się innowacyjne technologie, dbałość o wysoką jakość i funkcjonalność oferowanych rozwiązań. 

Mio od kilku lat może pochwalić się pozycją lidera wśród producentów elektroniki użytkowej. Odnotowywane na polskim rynku systematyczne wzrosty obrotów sprawiają, że tajwański producent niezmiennie należy do grona najbardziej liczących się graczy w kategorii nawigacji samochodowych. Ostatnio jednak to nie urządzenia PND, a wideorejestratory są motorem rynkowego wzrostu marki. Aż trudno uwierzyć, że jeszcze kilka lat temu na zakup kamer samochodowych decydowali się nieliczni użytkownicy. Dziś jest to perspektywiczny segment rynku, o który walczą producenci elektroniki motoryzacyjnej.

Z danych przedstawionych przez Mio wynika, że w ostatnim kwartale ubiegłego roku firma sprzedała o ponad jedną trzecią (35%) więcej kamer samochodowych niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Obecnie Mio może pochwalić się ponad 50-proc. udziałem w rynku wideorejestratorów pod względem wartości sprzedaży oraz 32% wzrostem obrotów od 2013 r., czyli od momentu rozszerzenia swojego portfolio o pierwsze urządzenia tego typu.

Preferencje konsumentów
Wideorejestratory Mio odróżnia od konkurencji innowacyjność funkcjonalna i najwyższa jakość doceniana przez polskiego konsumenta. Jesteśmy dumni z bardzo pozytywnych opinii o urządzeniach wśród ekspertów i samych użytkowników. To właśnie powoduje, że rośnie zainteresowanie naszymi produktami pomimo cen znacząco wyższych od średniej rynkowej. A jest w czym wybierać – mówi Mariusz Manowski, CEE Country Director MiTAC Europe. Obecnie dostępne są urządzenia oferujące nagrywanie obrazu w jakości do 2,5K, płynność nagrań do 60 klatek na sekundę, jasną przysłonę o wartości do F1.8, WiFi, czy nawet możliwość transmisji na żywo w serwisie Facebook. Najnowsze urządzenia dają również możliwość rejestrowania tego, co dzieje się za pojazdem, czy nawet monitorowania ciśnienia w oponach, dzięki opcjonalnym akcesoriom – dodaje Mariusz Manowski.

Drugą czołową kategorią w portfolio Mio są nawigacje samochodowe. W obliczu dużego nasycenia rynku oraz coraz większej popularności aplikacji nawigacyjnych na smartfony, głównym celem marki było utrzymanie stabilnego udziału rynkowego i wartości sprzedaży. Mio zachowała swoją pozycję dzięki wprowadzeniu serii wielofunkcyjnych urządzeń 2-w-1 – MiVue Drive – będących połączeniem nawigacji i wideorejestratora w jednym. Dużą popularnością na rynku cieszyły się również nawigacje z serii Spirit 8000 z 6-calowym ekranem.

Plany na przyszłość
W najbliższych latach marka Mio stawia przede wszystkim na innowacje i dywersyfikację oferty. Rynek dojrzał, a wraz z nim dojrzał konsument. Klienci są nadal spragnieni nowości, ale przy okazji dużo bardziej wymagający. Często nie zadowalają ich urządzenia o podstawowych parametrach. Wybierając sprzęt szukają takiego, który jest skrojony dokładnie pod ich potrzeby. Producent, który nie chce wypaść z gry, musi trzymać rękę na pulsie, rozwijać swoją ofertę i inwestować w innowacyjne rozwiązania, bo to dzięki nim ma szansę wyróżnić się na półce. Naszą odpowiedzią na aktualne zapotrzebowanie użytkowników będzie wprowadzenie do sprzedaży zminiaturyzowanych kamer obsługiwanych za pomocą smartfona, które zaprezentujemy w niedalekiej przyszłości – mówi Mariusz Manowski.

Dekada innowacyjności
W 2017 r. minęło 15 lat od kiedy marka Mio jest obecna na polskim rynku. Od tego czasu w znaczący sposób przyczyniła się w rozwój branży IT i wyznaczała kierunki rozwoju elektroniki użytkowej. Produkty Mio zostały uhonorowane licznymi nagrodami, cieszą się dużym uznaniem konsumentów ze względu na wysoką jakość. Używane są w transporcie drogowym i sportach outdoorowych, a także w medycynie i przemyśle. Wszystko po to, by pomagać kierowcom prowadzić bezpieczniej, sportowcom stawać się coraz lepszym, lekarzom ratować życie innych, a specjalistom oszczędzać czas i pieniądze.

Źródło: MiTAC

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę