Moduł filtracji oleju Hengst w samochodach Mercedes AMG

Moduł filtracji oleju Hengst w samochodach Mercedes AMG Hengst
18.3.2021

Istnieją w motoryzacyjnym świecie marki, które powodują przyspieszone bicie serca za każdym razem, gdy pojawiają się na horyzoncie. Fani motoryzacji z niecierpliwością wyczekują kolejnych modeli, które kreują nową, motoryzacyjną rzeczywistość. Jedną z takich marek jest AMG.

Historia tej firmy nierozerwalnie łączy się z pokonywaniem kolejnych granic, których przekroczenie do tej pory wydawało się niemożliwe. Tak się stało i tym razem – skonstruowany przez inżynierów AMG silnik oznaczony symbolem M139 został absolutnym liderem w swojej klasie. Jest to najmocniejszy, seryjnie produkowany 4-cylindrowy silnik na świecie. Zdetronizował swojego poprzednika (silnik serii M133), przesuwając granicę możliwości na absolutne wyżyny. Silnik z dwóch litrów pojemności generuje 421 koni mechanicznych mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego, osiągając maksymalną prędkość obrotową na poziomie 7200 obr./min. 211 koni mechanicznych z litra pojemności skokowej stanowi idealną demonstrację doświadczenia inżynierów AMG i pokaz umiejętności wykorzystania wszystkich dostępnych technologii i rozwiązań konstrukcyjnych.

Powiązane firmy

Silniki są montowane według zasady „jeden człowiek, jeden silnik” – tutaj od lat nic się nie zmieniło. Zasada ta, to nie tylko slogan reklamowy. Wybrane silniki Mercedes AMG, składane są od początku do końca przez jednego człowieka. Począwszy od montażu wału korbowego w bloku silnika, na wlaniu oleju kończąc. Dlatego śmiało można powiedzieć, że każdy z tych silników jest unikalny. Symbolem filozofii One Man – One Engine jest podpis inżyniera na pokrywie złożonego przez niego silnika.
Od wielu lat Mercedes AMG polega na sprawdzonym dostawcy modułów filtracji oleju. Firma Hengst jest partnerem rozwojowym i stałym dostawcą rozwiązań filtracyjnych (nie tylko samych filtrów) dla AMG. Również silniki serii M139 wyposażone zostały w moduł filtracyjny oleju silnikowego skonstruowany przez firmę Hengst. W ofercie Hengst, na niezależnym rynku części zamiennych, dostępne są wymienne wkłady filtracyjne oznaczone symbolem E155H D122.

Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii wykorzystania rdzeni solnych podczas odlewania tych aluminiowych modułów oraz wspomaganej gazem i wodą (GIT-WIT) technologii wtrysku tworzywa sztucznego przy tworzeniu elementów modułu, możliwe było zoptymalizowanie konstrukcji pod kątem eliminacji znacznych różnic ciśnienia oleju oraz maksymalne zredukowanie masy całego modułu filtracyjnego. Wdrożone technologie pozwalają chłodzić i smarować elementy silnika bez wykorzystywania dużej ilości energii. Z kolei zapewnienie stałej i dokładnej filtracji gwarantuje optymalne smarowanie silnika w trybie pracy start-stop.

Firma Hengst wspiera marzenia – od marzeń producentów silników samochodowych o osiąganiu maksymalnej jakości pracy silnika i jednoczesnym obniżaniu masy samochodu, przez marzenia mechaników o czystej, szybkiej i bezproblemowej wymianie filtrów, aż po marzenia kierowców o osiąganiu całej dostępnej mocy silnika bez potrzeby skracania interwałów wymiany filtra.

Źródło: HENGST Filter

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę