Jakie urządzenie najlepiej sprawdzi się do mycia filtrów DPF?

Myjki TURBO Clean do filtrów DPF RoTec Polska
12.3.2021

Myjka TURBO Clean DPF pozwala na regenerację i skuteczne czyszczenie filtra DPF/FAP bez negatywnego wpływu na strukturę filtra, przywracając nawet 99% znamionowej przepustowości.

Technolodzy dołożyli wszelkich starań, by procedura czyszczenia była bezpieczna dla środowiska oraz operatorów maszyny. Proces regeneracji odbywa się w zamkniętej komorze, wyposażonej w filtry zapobiegające wydostawaniu się szkodliwych zanieczyszczeń do pomieszczenia, w którym stoi maszyna. Woda z płynem krąży w obiegu zamkniętym i jest filtrowana podczas całego procesu, co znacznie wydłuża żywotność kąpieli.

TURBO Clean DPF czyści filtry za pomocą wody, chemii i powietrza. Odpowiednio dobrana, sterowana komputerowo, sekwencja podawania wody wraz ze środkiem chemicznym w połączeniu z impulsami generowanym przez sprężone powietrze zapewniają wysoką skuteczność regeneracji.

Po zakończonym procesie czyszczenia urządzenie suszy filtr powietrzem o temperaturze 90°C, co zapewnia całkowite odparowanie roztworu czyszczącego. Po zakończeniu suszenia, urządzenia dokonuje finalnego pomiaru przeciwciśnienia. Taki pomiar można również wykonać przed czyszczeniem, co umożliwi późniejsze porównanie wartości przeciwciśnienia przed czyszczeniem oraz po zakończeniu procesu. Urządzenie jest wyposażone w drukarkę, która pozwala na wydruk protokołu z pomiarów.

Czas mycia filtra dla pojazdów osobowych wynosi 20–40 minut, dla samochodów ciężarowych – ok. 50–75 minut. Umożliwia to regenerację kilkunastu filtrów w ciągu 8 godzin. Wysoka wydajność w połączeniu z niskimi kosztami eksploatacji gwarantuje szybki zwrot kosztów zakupu.

TURBO Clean DPF:

  •  czyści filtry DPF, FAP oraz katalizatory wszystkich marek,
  •  wstępna diagnostyka on-line,
  •  usuwa do 99% zanieczyszczeń znajdujących się w filtrze,
  •  czas czyszczenia 20-40 minut samochody osobowe, do 75 minut samochody ciężarowe,
  •  duża powierzchnia filtracyjna – aż 15,6 m2,
  •  suszenie gorącym powietrzem (do 90°C),
  •  nie wymaga rozcinania, modyfikacji czy spawania filtra,
  •  cząstki stałe nie unoszą się w powietrzu podczas czyszczenia filtra,
  •  pobór prądu przez urządzenie jest znacznie mniejszy w porównianiu z maszynami wypalającymi filtry,
  •  prosta w obsłudze,
  •  nowoczesny wygląd,
  •  dogodna widoczność procesu czyszczenia, co ułatwia śledzenie procesu i kontrolę.

Źródło: RoTec

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę