NGK dostawcą produktów na oryginalne wyposażenie do VW Golfa

©

Udostępnij:

NGK, producent świec zapłonowych i sond lambda, oraz dostawca świec żarowych na oryginalne wyposażenie dla producentów samochodów stał się niniejszym jednym ze strategicznych dostawców grupy Volkswagen.

Zarówno silniki benzynowe, jak i silniki diesla EURO 6 nowego Golfa VII opuszczają linię produkcyjną z zainstalowanymi produktami firmy NGK Spark Plug. Podstawowe silniki benzynowe 1,2 oraz 1,4 TSI mają zamontowaną platynową świecę zapłonową PZKER7A8EGS. Posiada ona wyjątkowo cienką elektrodę środkową z platynową końcówką i elektrodą masy, dzięki którym zapewnia łatwy dostęp mieszanki powietrzno-paliwowej i rozprzestrzenianie się płomienia. Elektroda masy wyposażona jest poza tym w trójwarstwowy miedziany rdzeń.

Cała świeca posiada ponadto tzw. długi izolator, wprowadzony przez NGK w 2011 r., który zapobiega zewnętrznym przebiciom, podczas gdy kształt łączenia kubkowego zapewnia optymalne połączenie i chroni przed zrywaniem go.

Z kolei do nowych silników diesla EA288 (1,6 TDI i 2,0 TDI) Volkswagen wybrał świecę żarową NGK Y1002 AS. Posiada ona rurkę grzewczą o średnicy zaledwie 3,5 mm i jest wyposażona w tzw. zaawansowany system szybkiego żarzenia (Advanced Quick Glow System), który umożliwia podgrzanie świecy do temperatury 1000 °C w niecałe dwie sekundy oraz dogrzewanie. W rezultacie świeca żarowa Y1002 AS zapewnia niezawodny i przyjazny dla środowiska start zimnego silnika nawet w najniższych temperaturach otoczenia i niezawodne grzanie do momentu, aż silnik osiągnie swoją normalną temperaturę pracy.

Natomiast do układu wydechowego nowego Volkswagena firma NGK dostarcza sondy lambda pod marką NTK. Do modelu silnika 1,2 TSI wybrana została binarna sonda lambda OZAS-S, która reguluje powstawanie mieszanki. Z kolei w silniku 1,4 TSI instalowana jest linearna sonda typu ZFAS-U jako sonda regulacyjna oraz sonda OZAS-S jako sonda diagnostyczna. Sonda ZFAS-U wspiera powstawanie mieszanki także w silniku 1,6 TDI.

Optymalną pracę silników diesla wspierają także czujniki temperaturowe NTK, które zapewniają optymalną pracę urządzeń w otoczeniu układu wydechowego: czujnik A CTAS-T kontroluje temperaturę spalin i znajduje się tuż przed turbosprężarką. Ten czujnik temperaturowy typu Thermistor" cechuje się bardzo krótkim czasem reakcji, jak również bardzo dokładnymi pomiarami temperatury spalin w zakresie od 100 do 900 °C.

Bliższych informacji na temat sprzedaży produktów NGK udzielają importerzy i dystrybutorzy - adresy na stronie www.ngkntk.pl


Udostępnij:

Drukuj


TOP w kategorii


#Firmy






aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również