NGK wyłącznym dostawcą świec zapłonowych do BMW i8
BMW i8 to auto, które wzbudza sporo emocji. Potrzebuje też specjalnych świec zapłonowych.
BMW i8 łączy w sobie elektryczny silnik o mocy 96 kW (131 KM) oraz pierwszy w historii BMW 3-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny wyprodukowany dla samochodów osobowych. Ten ostatni dostarcza moc 170 kW (231 KM) z pojemności zaledwie 1,5l. Oba silniki razem dają 266 kW (362 KM) i prędkość ograniczaną elektronicznie do 250 km/h. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje im zaledwie 4,4 sekundy.
3-cylindrowy TwinPower turbo pracuje ze zmienną fazą rozrządu, turbozasilaniem oraz wysokoprecyzyjnym bezpośrednim wtryskiem umieszczonym w pobliżu świecy zapłonowej. Z tego względu świeca musi sprostać wysokim wymaganiom: przede wszystkim musi gwarantować wysoką efektywność zapłonu mieszanki powietrzno-paliwowej, także przy dużych obciążeniach i bardzo szybkich ruchach mieszanki w cylindrze.
Do 1,5-litrowego silnika z bezpośrednim wtryskiem NGK przeznaczyła świecę SILZKGR8C8S, wykorzystującą w swojej konstrukcji dwa rodzaje metali szlachetnych: iryd na elektrodzie środkowej i platynę na elektrodzie masy. Metal szlachetny na elektrodach zapewnia odporność na erozję. Specjalny kształt elektrod umożliwia dobry dostęp iskry do mieszanki powietrzno-paliwowej, co w rezultacie zwiększa efektywność spalania. Z kolei zastosowany w tej świecy wydłużony izolator i końcówka z połączeniem „kubkowym” chronią przed przebiciami i wyładowaniami elektrycznymi na powierzchni izolatora nawet przy ekstremalnie wysokich wartościach napięcia zapłonowego.
Źródło: NGK