Niezależne mocowanie piasty

SKF
7.1.2008

Peugeot zaprojektował dla modelu 407 nowe rozwiązanie w celu poprawy działania układu zawieszenia. W przeciwieństwie do standardowej konstrukcji kolumny McPhersona, która podtrzymuje zarówno zawieszenie, jak i sterowanie podczas manewrowania, nowy FRIP dla Peugeota 407 rozwiązał ten problem dzięki zastosowaniu niezależnego mocowania piasty z górnymi i dolnymi wahaczami.

Zaletą tego niezależnego mocowania piasty jest rozdzielenie funkcji zawieszenia i sterowania, które redukują ilość wahań osi. Nie obraca się ona bezpośrednio na końcach wahaczy, ale na wysokim aluminiowym wsporniku, który łączy dużą przestrzeń pomiędzy wahaczami. Gdy łożysko CARB jest zużyte, zdarzają się hałasy zawieszenia i poprawki kierowcy w celu zapewnienia poprawnego powrotu koła do pozycji jazdy na wprost po skręcie. Mocowanie łożyska o mniejszej rotacji i funkcji obrotowej (FRIP), produkowane przez SKF, jest uszczelnionym łożyskiem CARB, które może kompensować ruchy obrotowe i pionowe, pozwalające na małą liczbę obrotów. Biorąc pod uwagę jego umiejscowienie, łożysko CARB jest bardzo narażone na korozję. Opracowano dokładną instrukcję montażu dla zestawu VKD 13500, ponieważ środowisko pracy łożyska jest wyjątkowe, a technologia dla mechaników - zupełnie nowa.

Więcej informacji: www.skf.pl

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę