Nissan „zobaczy”, co jest za skrzyżowaniem

Nissan
7.1.2019

Podczas zbliżającej się wystawy CES Nissan zaprezentuje nową technologię, która pomoże kierowcom „zobaczyć niewidzialne”, łącząc rzeczywiste i wirtualne światy.

System Invisible-to-Visible, czyli I2V, to technologia stworzona przez Nissana Intelligent Mobility, która będzie wspierać kierowców, łącząc informacje z czujników na zewnątrz i wewnątrz pojazdu z danymi z chmury. Pozwala to systemowi nie tylko śledzić najbliższe otoczenie pojazdu, ale także przewidywać, co znajduje się za budynkiem lub za skrzyżowaniem. Aby jazda była przyjemniejsza, wskazówki podawane są w interaktywny sposób, na przykład przez awatary, które pojawiają się w samochodzie.

I2V wykorzystuje technologię Omni-Sensing firmy Nissan, która zbiera dane w czasie rzeczywistym ze środowiska ruchu drogowego oraz z otoczenia pojazdu i wnętrza. Technologia SAM (Seamless Autonomous Mobility) Nissana analizuje środowisko drogowe poprzez odpowiednie informacje w czasie rzeczywistym, a system wsparcia sterowników ProPILOT dostarcza informacji o otoczeniu samochodu.

Technologia mapuje 360-stopniową wirtualną przestrzeń wokół samochodu, aby dostarczyć informacji na temat stanu drogowego i skrzyżowania, widoczności, oznakowania lub znajdujących się w pobliżu pieszych. Może również monitorować ludzi w samochodzie za pomocą czujników wewnętrznych, aby lepiej przewidzieć, kiedy mogą potrzebować pomocy w znalezieniu czegoś lub przerwę na kawę, aby zachować czujność.

I2V może również łączyć kierowców i pasażerów z ludźmi w wirtualnym świecie Metaverse. Umożliwia to rodzinie, przyjaciołom lub innym osobom pojawienie się w samochodzie jako trójwymiarowe awatary z rozszerzoną rzeczywistością, aby zapewnić towarzystwo lub pomoc.

W trybie autonomicznym I2V może sprawić, że czas spędzony w samochodzie będzie wygodniejszy i przyjemniejszy. Na przykład, podczas jazdy w deszczu, w samochodzie można wyświetlać scenerię słonecznego dnia. Podczas odwiedzania nowych miejsc system może wyszukać w Metaverse kompetentnego lokalnego przewodnika, który może komunikować się z ludźmi w pojeździe w czasie rzeczywistym.

Podczas jazdy w trybie manualnym system dostarcza informacji z Omni-Sensing jako nakładki w pełnym polu widzenia kierowcy. Informacje te pomagają kierowcom ocenić i przygotować się do takich miejsc, jak zakręty o słabej widoczności, nieregularne nawierzchnie na drodze lub nadjeżdżające pojazdy.

Źródło: Nissan

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę