Nowa bateria Mahle 48V dla samochodów Mild Hybrid

mahle bateria © Mahle

Udostępnij:

Mahle prezentuje prototyp 48-woltowej baterii, która zwiększa osiągi pojazdów typu Mild Hybrid. Testowany napęd maksymalizuje ilość energii pozyskiwanej w procesie rekuperacji podczas jazdy. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić nawet od 12 do 15% paliwa. 



Bateria inna niż wszystkie

Typowe pojazdy Mild Hybrid muszą odzyskiwać energię jak najbardziej efektywnie i przy użyciu dużej mocy podczas procesu hamowania. Przez to, że odzyskana energia jest od razu wykorzystywana podczas następnego przyspieszenia, to takie baterie nie muszą charakteryzować się wysoką pojemnością. Dlatego też Mahle postanowiło stworzyć własną, prototypową baterię, która poradzi sobie z cyklami ładowania i rozładowywania przy wysokich napięciach. Rozwiązania chemiczne zastosowane w wybranych ogniwach baterii Mahle pozwalają na ciągłe ładowanie i rozładowywanie baterii na poziomie 10 kW, a przez krótki okres także do 20 kW przy pojemności baterii na poziomie 0.5 kWh.

 

© Mahle

 


TOP w kategorii




Chłodzenie podstawą

Zoptymalizowane chłodzenie akumulatora wpływa na jego osiągi i wytrzymałość. Udało się to osiągnąć przez płyn chłodzący, który jest izolowany elektrycznie od ogniw. Zwrócono także szczególną uwagę na szyny i elektryczne połączenia wewnątrz baterii, które są narażone na wysokie napięcia, wywołujące dodatkowe ciepło, przez co zmniejszałaby się pojemność autorskiego układu napędowego.

Aktualnie układ napędowy Mahle jest testowany pod kątem osiągów. Wstępne badania pokazują, że udało się utrzymać temperaturę baterii na wymaganym poziomie. Kolejnym krokiem inżynierów będzie zamontowanie prototypowego układu do specjalnie przygotowanego pojazdu demonstracyjnego.

Źródło: Mahle

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również