Nowa opona Continental WinterContact TS 870 odpowiedzią na oczekiwania konsumentów

Continental
2.3.2020

Firma technologiczna i producent opon klasy premium Continental wprowadza na rynek nową oponę zimową WinterContact TS 870, która charakteryzuje się nową mieszanką polimerową i zaawansowaną technologicznie konstrukcją bieżnika.

Projektując oponę WinterContact TS 870, inżynierowie Continental mieli na celu stworzenie jeszcze lepszego produktu niż jej wielokrotnie nagradzana poprzedniczka, WinterContact TS 860. W wyniku tego powstała opona, która w bezpośrednim porównaniu skraca drogę hamowania na lodzie o 5% i zapewnia o 5% lepsze prowadzenie na śniegu. Nowa opona WinterContact TS 870 oferuje również lepszą przyczepność w warunkach zimowych oraz lepsze właściwości trakcyjne, zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Inżynierowie Continental poczynili znaczne postępy w zakresie właściwości środowiskowych opony, osiągając wzrost przebiegu opony aż o 7% oraz spadek oporów toczenia o 4% względem poprzedniego modelu.

Nowa konstrukcja bieżnika dla lepszej przyczepności na śniegu i lodzie

Jeszcze bezpieczniejsze hamowanie na lodzie jest możliwe dzięki nowej konstrukcji bieżnika, który zawiera do 10% więcej bloków niż w oponie WinterContact TS 860. Krawędzie bloków i lamele w tych blokach działają podobnie do wycieraczki przedniej szyby auta, szybko usuwając błoto pośniegowe i zapewniając dobrą przyczepność na oblodzonych powierzchniach. Dzięki głębokim lamelom, ułożonym równolegle do ukośnych rowków, bieżnik opony ma dużą liczbę krawędzi, co umożliwia skuteczniejsze przenoszenie sił dynamicznych i podnosi przyczepność podczas jazdy na śniegu na wprost i w zakrętach. Kolejną zaletą tej konstrukcji są większe kieszenie na śnieg w bieżniku (tzw. lamele kieszeniowe), mające wpływ na jeszcze lepszą przyczepność. Nowy wzór bieżnika charakteryzuje się także specjalną budową środkowego rowka, który umożliwia jeszcze szybsze usuwanie wody podczas jazdy w deszczu, co ogranicza ryzyko aquaplaningu. Nowe lamele 3D są ustawione pod kątem, tak aby zagłębiając się w śnieg, poprawiały przyczepność do nawierzchni.

Poziom hałasu i droga hamowania

Kolejnym czynnikiem, który przyczynia się do skrócenia drogi hamowania, jest nowa mieszanka Cool Chili. W jej skład wchodzą specjalnie dobrane żywice, zapewniające krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Wysoka elastyczność tej mieszanki polimerowej pozwala na zmniejszenie ścierania opony i zwiększa jej trwałość. Jednocześnie, nowa mieszanka Cool Chili redukuje opory toczenia. Na etykiecie UE nowa opona WinterContact TS 870 ma klasę „C” pod względem efektywności paliwowej i klasę „B” pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, podczas gdy jej poziom hałasu, wynoszący zaledwie 70 dB, plasuje ją w najcichszej kategorii, reprezentowanej przez symbol pojedynczej fali dźwiękowej.

Sprzedaż opon zimowych w Europie

Nowa opona Continental WinterContact TS 870 pojawi się w sprzedaży jesienią 2020 roku. W pierwszym etapie będzie produkowana w 19 rozmiarach, dla felg od 14 do 17 cali, przygotowanych do większości modeli samochodów miejskich, kompaktowych i klasy średniej, a docelowo w 72 rozmiarach. Najmniejszy rozmiar opony będzie pasował m.in. do Volkswagena up!, natomiast w klasie kompaktowej znajdą się opon.in.in. do VW Golfa, Citroena C4, a także BMW serii 1 i 3. Właśnie ten segment rynku aut osobowych od lat odznacza się największym popytem na opony zimowe w Europie Zachodniej i Środkowej. Tylko w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, w latach 2017–2019 sprzedaż opon zimowych w tych rozmiarach wyniosła łącznie od około 23 do 25 milionów sztuk. Podobnie, na wysokim poziomie kształtuje się popyt w Polsce, Czechach i na Słowacji, gdzie w ciągu ostatnich trzech lat sprzedano łącznie około 7 milionów opon zimowych w tych rozmiarach. Według ekspertów firmy Continental, to właśnie opony zimowe w trzech rozmiarach – 185/65 R15T, 195/65 R15T i 205/55 R16H – cieszą się największą popularnością w Europie Zachodniej i Środkowej.

Źródło: Continental

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę