Nowe cele Valeo

31.3.2015

Roczna wartość sprzedaży w 2020 powinna przekroczyć 20 mld euro dzięki sukcesowi innowacji Valeo i rekordowemu poziomowi zamówień na pierwszy montaż w ostatnich latach.

W czasie Dnia Inwestora (Londyn, 16 marca 2015) zaprezentowano nowy plan strategiczny firmy oparty na rozwoju technologii ograniczających emisję CO2 i poprawiających osiągi samochodów, a także systemów wsparcia kierowcy oraz ekspansji biznesowej w Azji i na rynkach krajów rozwijających się.

Działalność Valeo opiera się na silnych fundamentach dzięki wyraźnie zdywersyfikowanemu odbiorców i zwiększaniu swojej obecności w regionach o silnym potencjale wzrostu, takich jak Azja i rynki krajów rozwijających się. Wzmocnienie tego trendu w najbliższych 5 latach pomoże Valeo w strategicznym przesunięciu geograficznym akcentów, mającym na celu wygenerowanie do 2020 roku ponad 1/3 dostaw na pierwszy montaż w Azji i około 40 proc. w Europie, podczas gdy w 2014 roku było to odpowiednio 28 i 49 proc.

Dzięki wzrostowi zamówień na pierwszy montaż, będącemu konsekwencją sukcesu na polu innowacji (wzrost o ponad 1/3 w ciągu ostatnich kilku lat), grupa Valeo chce przyśpieszyć swój wzrost organiczny, poprawić zyskowność i zwiększyć wolne przepływy pieniężne. W ocenie zarządu Valeo możliwe jest osiągnięcie średniego rocznego tempa wzrostu wyższego o 5 punktów procentowych od średniego wzrostu produkcji sektora motoryzacyjnego. Zakładając, że wyniesie on 3 proc. rocznie przez kolejne pięć lat, poziom sprzedaży grupy Valeo powinien sięgnąć 17 mld euro w 2017 roku i przekroczyć 20 mld euro w 2020. W 2014 roku wartość ta wyniosła 12,7 mld euro.

Wzrostowi sprzedaży powinien towarzyszyć rosnący poziom marży operacyjnej i zyskowność. Celem wyznaczonym do osiągnięcia do roku 2020 jest poziom 8-9 proc., podczas gdy w 2014 roku wyniósł on 7,2 proc. Poziom 8 proc. powinien zostać osiągnięty do 2017 roku. Jednocześnie, po czterech latach silnego wzrostu potencjału produkcyjnego w Azji i krajach rozwijających się, Valeo chce zwiększyć stosunek wolnych przepływów pieniężnych do wskaźnika EBITDA z 21 proc. w 2014 roku do około 28 proc. w 2017 i więcej niż 30 proc. w 2020 roku.

www.valeo.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę