Nowe logo Volkswagen R

Volkswagen
8.10.2019

Modele oznaczone symbolem R zaliczają się do najbardziej sportowych w gamie Volkswagena. Od 2002 r. modele z rodziny R goszczą na torach wyścigowych na całym świecie. Oprócz znakomitych osiągów i silników o wysokiej mocy oferują właścicielom doskonałe połączenie funkcjonalności na co dzień oraz sportowych i stylowych detali. Obok Golfa R oferowanego od czterech generacji, w przeszłości gama obejmowała również Passata R36, Touarega R50, Scirocco R i Golfa R Cabrio. Obecnie, oprócz Golfa R i Golfa R Variant, w ofercie pojawia się także nowy T-Roc R. 

Volkswagen podkreśla przemianę marki poprzez prezentację nowego logo linii R. Jost Capito, dyrektor zarządzający Volkswagen R, powiedział – Volkswagen R to przede wszystkim emocje. W przyszłości w dalszym ciągu będziemy koncentrować nasze wysiłki na jak najlepszym połączeniu ich z marką Volkswagen. Naszym celem jest dostarczenie klientom modeli o znakomitych osiągach i zapewnienie ich użytkownikom wyjątkowej obsługi.

Nowe logo R symbolizuje początek nowej ery. Jest ono jednocześnie bardziej nowoczesne, wyraziste i eleganckie, a przy tym zredukowane do najistotniejszych elementów. Emblemat został opracowany w Volkswagen Design Center przez zespół, który pracował pod okiem Klausa Bischoffa oraz we współpracy z działem rozwoju technicznego i zespołem marketingu Volkswagena. Charakteryzuje się ono stałą szerokością linii i poziomym układem z krzywiznami, które dodają mu dynamiki.

Klaus Bischoff, szef designu Volkswagena, powiedział – R oznacza sportowe atrybuty naszych wybranych modeli. Logo R świadczy o zarówno estetyce, jak i sportowym charakterze samochodu. Teraz zyskało ono tak na przejrzystości, jak i na charyzmie. Podobnie jak nowe logo marki Volkswagen.

Jost Capito podkreśla – Nowe logo modeli z rodzin R i R-Line idzie w parze z przemianami, które dotyczą równieżmarki Volkswagen R. Cały nasz zespół intensywnie pracuje nad wizerunkiem marki i modeli. Nie możemy doczekać się, aby użyć go w kolejnych modelach już w najbliższych miesiącach.

Przeprojektowane logo R-Line po raz pierwszy będzie można zobaczyć na modelu Atlas Cross Sport R-Line oferowanym w Ameryce Północnej.

Źródło: Volkswagen

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę