Nowe możliwości kamer od Continental

26.8.2015

Continental zaprezentował nowe możliwości zastosowań kamer Continental w prototypowym pojeździe, który parkuje w sposób całkowicie automatyczny.

Technologia Surround View umożliwia także zdalne parkowanie pojazdem, co oznacza, że w przyszłości kierowcy nie będą musieli w ogóle siedzieć w aucie podczas wykonywania tego manewru.

Podczas imprezy zorganizowanej przez Allianz Center for Technology (AZT) w Ismaning (Niemcy) Continental zaprezentował asystenta cofania, który używa tylnej kamery systemu Surround View do zapobiegania kolizjom. Kamery z obiektywem typu "rybie oko" sprawdzają się przy automatycznym parkowaniu, ponieważ w polu widzenia znajduje się całe otoczenie pojazdu. Dzięki zastosowaniu szerokokątnych obiektywów "widzą" one nawet skośne miejsca parkingowe. Dodatkowo kamery wykrywają białe linie rozgraniczające poszczególne stanowiska, czego nie potrafią zrobić tradycyjne czujniki ultradźwiękowe.

W pojeździe demonstracyjnym zainstalowano cztery kamery z obiektywami typu "rybie oko": jedną z przodu (w atrapie chłodnicy), jedną z tyłu oraz po jednej w podstawie każdego lusterka bocznego. Każda z nich charakteryzuje się kątem widzenia większym niż 180°, dlatego razem mogą one rejestrować widok panoramiczny 360° wokół samochodu.

Obraz jest wyświetlany na umieszczonym wewnątrz pojazdu monitorze dotykowym, na którym prezentowane są także wolne miejsca parkingowe zidentyfikowane jako mające wystarczającą szerokość do wykonania manewru. Kierowca najpierw wybiera na ekranie jedno z dostępnych miejsc parkingowych, co powoduje rozpoczęcie operacji automatycznego parkowania. Nie ma przy tym znaczenia, czy miejsca te znajdują się równolegle, prostopadle czy pod kątem ostrym do jezdni. Samochód wykonuje cały manewr parkowania w oparciu o mapę z siatką współrzędnych przygotowaną na podstawie obrazu przetworzonego przez układ wspomagania kierowcy. Pojazd samodzielnie reguluje przy tym prędkość, steruje kierownicą, zmienia biegi i zatrzymuje się oraz zaciąga hamulec postojowy po zakończeniu manewru.

Źródło: Continental

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę