Nowe opony z kolcami Pirelli Ice Zero 2

© Pirelli

Udostępnij:

Premiera opon Pirelli Ice Zero 2 miała miejsca podczas głównego wydarzenia w kalendarzu sportów zimowych – Mistrzostw Świata w narciarstwie alpejskim, których głównymi sponsorami są Audi oraz Pirelli.

Nowe opony z kolcami Pirelli Ice Zero 2 zadebiutowały podczas Mistrzostw Świata w narciarstwie alpejskim. Pirelli jest głównym sponsorem tego emocjonującego wydarzenia, które rozgrywa się w szwedzkiej miejscowości Are. Pirelli wyposaża samochody Audi e-tron, używane przez organizatorów imprezy do jazdy po lodzie, w opony Ice Zero FR i Ice Zero 2. Opony Ice Zero 2, zaprojektowano w celu zaspokojenia potrzeb klientów poruszających się samochodami z najwyższej półki po drogach krajów skandynawskich oraz Rosji. Ich oficjalna premiera odbędzie się na lodowym torze doświadczalnym Pirelli w miejscowości Flurheden w szwedzkiej Laponii.


Maksimum kontroli w najtrudniejszych warunkach

W związku z trwającymi w Are Mistrzostwami Świata w narciarstwie alpejskim, firma Pirelli dostarczyła dwa różne rodzaje opon do samochodów organizatorów. Wszechstronne Ice Zero FR, przeznaczone do typowo zimowych warunków drogowych panujących w Skandynawii oraz nowe opony Ice Zero 2, sprawdzające się w bardziej ekstremalnych sytuacjach. Nowa opona przeznaczona m.in. na rynek skandynawski została zaprojektowana z myślą o samochodach z najwyższej półki, w tym również samochodach elektrycznych. Tego typu pojazdy, z uwagi na zastosowany rodzaj napędu mogą przekazywać cały moment obrotowy praktycznie od chwili wciśnięcia pedału gazu, wymagają więc maksymalnej trakcji, szczególnie w warunkach organiczonej przyczepności, które są typowe w okresie zimowym. Ponadto, inżynierowie Pirelli pracowali nad ograniczeniem hałasu drogowego – typowego dla tego typu opon. Cisza jest szczególnie pożądaną cechą samochodu elektrycznego, takiego jak Audi e-tron. Nowy model e-tron jest pierwszym w pełni elektrycznym autem tej marki. Samochód zapewnia maksymalną moc równą 300 kW (407 KM), moment obrotowy na poziomie 664 Nm i zasięg ponad 400 kilometrów w cyklu WLTP. W rezultacie jest to SUV z wydajnością samochodu sportowego, przyspieszający od 0 do 100 km/h w mniej niż sześć sekund.


TOP w kategorii




Pirelli i sporty zimowe

Historia sportowych zmagań marki Pirelli sięga 1907 roku, kiedy to włoski producent opon wyposażył zwycięski samochód Itala w swoje opony, dzięki czemu wygrał on wyścig z Pekinu do Paryża. Marka Pirelli wyraża swoją pasję do rywalizacji nie tylko poprzez sporty motorowe. Koncern z Mediolanu doba również o obecność na arenie sportów zimowych, sponsorując najwyższej rangi zawody o światowym zasięgu – w tym trwające właśnie Mistrzostwa Świata w narciarstwie alpejskim (po raz drugi po edycji 2017 zorganizowanej w szwajcarskim St. Moritz). Pirelli potwierdziła także wsparcie tegorocznych Mistrzostw Świata w hokeju na lodzie, które odbędą się na Słowacji, a w przyszłym roku będzie sponsorem zawodów w Szwajcarii oraz kolejnej edycji w 2021 roku na Białorusi i Litwie. Pirelli będzie także głównym sponsorem Mistrzostw Świata w narciarstwie alpejskim, które odbędą się w 2021 r. we włoskim kurorcie Cortina d'Ampezzo. Pirelli jest także oficjalnym sponsorem Włoskiej Federacji Sportów Zimowych FISI (Federazione Italiana Sport Invernali) od 2015 roku, z umową potwierdzoną do co najmniej 2021 roku.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również