Nowe zawory EGR od Denso
Denso rozszerzyło program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 8 nowych zaworów EGR, które mają łącznie 36 zastosowań i zastępują 20 numerów części OE. Nowe zawory EGR mają zastosowanie w 1 mln pojazdów, głównie modeli marek Toyota i Lexus.
Informacje o nowych częściach są już dostępne w e-katalogu Denso, a w katalogu TecDoc pojawią się we wrześniu br.
Przykładowe zastosowania znajdują się w poniższej tabeli:
Czystsze spaliny emitowane przez pojazd są w znacznym stopniu efektem skutecznej pracy zaworu EGR. Jego rolą jest mieszanie spalin z powietrzem dolotowym, zależnie do warunków jazdy, co pozwala zredukować stężenie tlenu w powietrzu dolotowym i zmniejszyć prędkość spalania. W wyniku zmniejszonej zawartości tlenu podczas dolotu powietrza, temperatura spalania zmniejsza się i produkowanych jest mniej szkodliwych tlenków azotu (NOx).
• Zawór EGR dostosowuje ilość gazów wydechowych kierowanych z powrotem do kolektora dolotowego
• Gdy silnik pracuje na biegu jałowym, następuje zamknięcie zaworu EGR i brak przepływu EGR do kolektora dolotowego. Zawór EGR pozostaje zamknięty, dopóki silnik jest nierozgrzany i nieobciążony. Gdy obciążenie i temperatura zaczynają wzrastać, zawór EGR otwiera się, a spaliny w odpowiedniej ilości dostają się do kolektora dolotowego
• Dzięki zaworowi EGR za katalizatorem uzyskuje się czystsze spaliny, nawet podczas spalania ubogiej mieszanki
Źródło: Denso