Nowe zawory EGR w ofercie Nissens

nissens
14.10.2019

Nissens wdrożył do oferty nowość – zawory EGR. Są to zawory fabrycznie nowe, sprzedawane bez konieczności dokonywania zwrotu i oceny rdzenia. Na rynku jest zapotrzebowanie na wysokiej jakości zawory EGR – a Nissens wpasowuje się w potrzeby mechaników w tym zakresie.

Rola i zasada działania

Układ recyrkulacji spalin (EGR) to system ograniczający powstawanie oraz emisję tlenków azotu (NOx) w silnikach spalinowych. Zawór EGR recyrkuluje część spalin, wprowadzając je do układu dolotowego, a tym samym ponownie do komory spalania. W efekcie ograniczana zostaje zawartość tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej. Dzięki temu procesowi obniża się temperatura spalania paliwa, a w konsekwencji, znacznie spada stężenie tlenków azotu (NOx) w spalinach.

© Nissens

Możliwe konstrukcje zaworu

• zawór sterowany pneumatycznie,
• zawór sterowany elektromagnetycznie,
• zawór sterowany silnikiem DC (prąd stały),
• zawór sterowany silnikiem momentowym,
• zawór chłodzony cieczą.

Co należy wiedzieć

• Zawory EGR operują w wysokich zakresach temperatur generowanych przez spaliny. Najczęstsze problemy z EGR wiążą się z nieodpowiednią jakością spalin i usterkami w układach powiązanych,

• Nadmierne osadzanie się nagarów/sadzy wewnątrz zaworu EGR to jedna z najczęstszych przyczyn jego usterek. Nadmierne zużycie oleju, a tym samym zanieczyszczenie procesu spalania, nieprawidłowa wentylacja skrzyni korbowej, usterki turbosprężarki, niewłaściwe paliwo i/lub nieprawidłowy wtrysk paliwa mogą prowadzić do nadmiernego zanieczyszczenia spalin, nawarstwiania się sadzy i ograniczenia zakresu otwierania/zamykania zaworu,

• W dłuższej perspektywie niekorzystnie na działanie zaworu EGR wpływa również sposób eksploatacji pojazdu (np. jazda wyłącznie na krótkich dystansach / niedogrzewanie silnika),

• Poza zwiększoną emisją tlenków azotu (NOx), nieprawidłowo działający zawór EGR może zaburzać proces spalania, powodując nieregularną pracę silnika, odczuwalną szczególnie na biegu jałowym. Usterki powodują zazwyczaj komunikaty rejestrowane przez ECU i diagnostykę OBD.

© Nissens

Odkryj różnicę z Nissens

• Wygodny produkt - bez dodatkowych opłat, bez kaucji i bez zwrotów starych części. Kompletne, fabrycznie nowe zawory EGR!

• Oferta i dostępność - atrakcyjna oferta produktów, obejmująca zawory dla najbardziej popularnych modeli aut, spełniających normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5. Zawory EGR sterowane pneumatycznie i elektromagnetycznie,

• Niezawodność i bezpieczeństwo - aby zapewnić prawidłowe dopasowanie i działanie, wszystkie zawory EGR firmy Nissens
poddano kompleksowym testom obejmującym najbardziej kluczowe funkcje. Dzięki oferowanym przez Nissens zaworom EGR proces recyrkulacji spalin jest harmonijny, co gwarantuje niezawodność procesu spalania, a tym samym prawidłowe emisje spalin. Nasze kompleksowe badania zaworów EGR, obejmują następujące testy:

– ocena i pomiary kluczowych komponentów,
– test wszystkich funkcji zaworu,
– pomiar histerezy w przypadku zaworów EGR sterowanych elektrycznie,
– pomiar i monitorowanie kluczowych funkcji elektrycznych, między innymi rezystancji, cewki/czujnika położenia,
– kalibracja siłownika i kontrola charakterystyki liniowości aktywacji,
– test wibracji,
– test odporności na wysokie temperatury.

Źródło: Nissens

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę