Nowy hamulec postojowy od ZF TRW

zf trw
25.3.2016

Produkcja elektrycznego hamulca postojowego (EPB) na rynku indyjskim ma się rozpocząć w 2017 roku. Hamulec EPB zwiększa efektywność działania układu hamulca postojowego, a także zwiększa bezpieczeństwo i komfort kierowcy. ZF TRW oferuje układy EPB standardowe, zintegrowane, a także rozwiązania dla osi przednich.

Firma ZF TRW nieustannie dąży do zwiększenia skuteczności działania układu hamulcowego jak również bezpieczeństwa i komfortu kierowcy – w wyniku tego dążenia powstał system EPB. Jest on całkowicie integralną częścią układu hamulcowego i poza funkcją hamulca postojowego oferuje wiele innych zalet: podaje informacje o zużyciu klocków hamulcowych, zapewnia krótszy czas potrzebny do pełnej aktywacji układu oraz zmniejsza zużycie elementów ciernych w porównaniu do systemów tradycyjnych. EPB zwiększa bezpieczeństwo w krytycznych sytuacjach dzięki funkcji wspomagania nagłego hamowania na wszystkie cztery koła, w przeciwieństwie do standardowego hamulca postojowego, który działa jedynie na tylną oś.

„W 2001 roku ZF TRW, jako pierwsza firma na świecie, wprowadziła system EPB dla marek takich jak: Lancia, Audi, VW, a ostatnio także w modelach BMW X4 oraz BMW i8, Jeep Renegade, Fiat 500X Ford F150, Honda Accord, Nissan Qashqai, Range Rover Evoque i innych. Do dziś wyprodukowaliśmy ponad 65 milionów sztuk, będąc światowym liderem w tej technologii”, powiedział Manfred Meyer, global vice president Braking Ingineering.

„Dzięki posiadanemu doświadczeniu i globalnemu zasięgowi, jesteśmy w idealnej pozycji ku temu, aby propagować korzyści zastosowania EPB we wszystkich pojazdach na całym świecie”.

ZF TRW oferuje szereg wersji systemu EPB, w tym standardowy, zintegrowany, który ze względu na integrację z systemem elektronicznej kontroli stabilności eliminuje oddzielną elektroniczną jednostkę sterującą (ECU) oraz EPB dla osi przednich, co jest idealnym rozwiązaniem dla segmentu mniejszych pojazdów.

„Brakes India, we współpracy z ZF TRW, już od kilku lat oferuje szereg technologii, w tym ABS, na rosnącym indyjskim rynku. EPB to kolejny istotny krok w realizacji naszej strategii zwiększania bezpieczeństwa i komfortu jazdy w Indiach”, powiedział Badri Vijayaraghavan, executive director,  Business Development, Brakes India.

„Indie zdominowane są przez segment małych samochodów wyposażonych w system tylnych hamulców bębnowych. Oferta EPB dla przedniej osi otwiera wiele możliwości w zakresie instalacji EPB, ze względu na korzyści związane ze skutecznością hamowania i niewielką przestrzenią wymaganą do montażu”.

Ponad pięćdziesięcioletnia współpraca pomiędzy Brakes India i ZF TRW owocująca wprowadzeniem nowoczesnych technologii hamulcowych i poprawą bezpieczeństwa motoryzacyjnego na rynku indyjskim, umocniła pozycję obu firm na tym jednym z najszybciej rozwijających się rynków na świecie.

Źródło: Informacja prasowa ZF TRW

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę