Nowy katalog części DENSO

1.3.2013
DENSO opublikowało pierwszy katalog prezentujący części produkowane w ramach zaawansowanego, szybko rozwijającego się programu systemów sterowania silnikiem (EMS) dla klientów rynku wtórnego.

Program EMS DENSO obejmuje obecnie cztery linie części o jakości OE: masowe przepływomierze powietrza (MAF), cewki zapłonowe oraz niedawno wprowadzone do sprzedaży zawory układu recyrkulacji spalin (EGR) i pompy paliwa. Każda z tych linii wykorzystuje oryginalne technologie DENSO, które gwarantują idealne dopasowanie części (First-Time Fit®) i niezawodne, doskonałe osiągi na drodze.

Nowy katalog EMS DENSO na lata 2013/14 prezentuje wszystkie części oferowane w tej chwili w ramach programu:
- 29 numerów katalogowych czujników przepływu masy powietrza (MAF), które zastępują 103 części OE i pokrywają 17-milionowy park pojazdów;
- 8 numerów katalogowych cewek zapłonowych, które zastępują 30 części OE i pokrywają 8-milionowy park pojazdów;
- 6 nowych numerów katalogowych zaworów EGR, które mają 39 zastosowań i pokrywają 2-milionowy park pojazdów;
- 5 nowych numerów katalogowych pomp paliwa, które mają 195 zastosowań i pokrywają 5,5-milionowy park pojazdów.

Nowy katalog zawiera również omówienie techniczne każdej części, tabele zamienników i zastosowań oraz pomocny przewodnik dla kupujących.

Fanis Kapetanakis, Product Manager EMS DENSO, podkreśla: „Dystrybutorzy i właściciele warsztatów powtarzali nam, że potrzebują niezawodnych, wysokiej jakości produktów z zakresu systemów sterowania silnikiem (EMS). Tanie zamienniki części EMS po prostu nie działają - powodują wiele uszkodzeń i są często zwracane. Jako jeden z wiodących na świecie pionierów i producentów oryginalnych części i systemów samochodowych, DENSO rozumie nowoczesne sterowanie silnikiem lepiej niż ktokolwiek inny.Dzięki temu nasze produkty EMS są montowane jako fabryczne wyposażenie w autach takich marek, jak Audi, Citroen, Fiat, GM, Honda, Hyundai, Jaguar, Lancia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki , Toyota, Volkswagen, Volvo i wielu innych. Zamierzamy w dalszym ciągu dostosowywać wiodące rozwiązania OEM DENSO dla klientów rynku wtórnego i rozwijać program części dla systemów sterowania silnikiem".

Program części systemów sterowania silnikiem (EMS) DENSO

Cewki zapłonowe
W ramach programu EMS DENSO oferuje dwa rodzaje cewek: jednobiegunową cewkę zapłonową (COP) zapewniającą podwójną iskrę w systemie bezrozdzielaczowym oraz cewkę cylindryczną (prętową), która w momencie pojawienia się na rynku była pierwszą kompaktową cewką tego typu.
Oba rodzaje cewek mają niewielki rozmiar i wagę oraz nowatorski, kompaktowy obwód sterowania wbudowany w górną część cewki. Są łatwe w montażu, ponieważ zintegrowany zapłonnik eliminuje konieczność stosowania przewodów zapłonowych wysokiego napięcia. Cylindryczną cewkę zapłonową można instalować bezpośrednio w gnieździe świecy, wykorzystując przestrzeń, która wcześniej była „martwa".
Tak jak inne produkty DENSO, nasze cewki zapłonowe są wysoce niezawodne. Ich zaawansowana konstrukcja zapewnia wysoką temperaturę iskry, tłumi hałas i eliminuje przerwy w zapłonie. Ulepszona wydajność magnetyczna cewki szybciej generuje wysokie napięcie, co wpływa na oszczędność energii.

Pompy paliwa
DENSO oferuje obecnie dwa rodzaje wewnątrzzbiornikowych pomp paliwa: typ C oraz typ H38. Oba typy pomp produkowane są wyłącznie z nowych, nie regenerowanych części. Pompy paliwa DENSO działają z większą prędkością i przy niższym poborze prądu niż pompy starego typu, przy czym dokładnie mierzą ciśnienie, zapewniając lepszą wydajność. Co więcej, technologia turbinowa pompy z wirnikiem zewnętrznym w kształcie litery V przesyła paliwo przy minimalnej pulsacji ciśnienia, zapewniając ciche działanie.

Masowe przepływomierze powietrza (MAF)
Masowy przepływomierz powietrza DENSO typu wtykowego z "gorącym drutem" ("hot wire") jest mały i lekki. Obwód sterowania został zintegrowany z górną częścią przepływomierza w taki sposób, by tylko mały kanał obejściowy zawierający czujnik znajdował się w przewodzie powietrza wlotowego. Ta zwarta konstrukcja minimalizuje spadek ciśnienia w przewodzie powietrza dolotowego i zapewnia łatwy montaż.
Potencjalne zanieczyszczenie czujnika jest mniejsze dzięki unikalnej konstrukcji kanału obejściowego i warstwie szkła pokrywającej cienki platynowy drut grzejny czujnika. Nasza konstrukcja kanału obejściowego powietrza zapobiega cofaniu się powietrza w kierunku czujnika i pulsacji powietrza, umożliwiając bardziej precyzyjne pomiary. To innowacyjne rozwiązanie chroni czujnik MAF przed zabrudzeniami, zwiększając jego dokładność i wydłużając czas eksploatacji.

Zawory układu recyrkulacji spalin (EGR)
DENSO oferuje trzy typy zaworów EGR - zasilane silnikiem krokowym, cewką lub silnikiem prądu stałego.
Zastosowanie zaawansowanych technologii OE w każdym rodzaju zaworów EGR DENSO zapewnia optymalne dostosowanie przepływu gazów wylotowych do wszystkich temperatur silnika i warunków jazdy oraz zmniejszenie emisji związków NOx. Zintegrowany czujnik położenia umożliwia dokładniejsze regulowanie gazów wylotowych, podnosząc poziom precyzji. Zawory EGR DENSO są niezwykle wytrzymałe dzięki zmniejszeniu wpływu ciśnienia i przepływu gazów wylotowych, co zapewnia odporność na korozję węglową i wydłuża czas eksploatacji.

Dowiedz się więcej
Informacje na temat wciąż rozwijanego programu systemów sterowania silnikiem DENSO można znaleźć zarówno w nowym, drukowanym katalogu części EMS, jak i na stronie www.denso-am.pl (katalog do pobrania w pliku PDF) oraz w katalogu TecDoc.

 

 

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę