Nowy moduł filtra oleju od Hengst

Hengst
12.8.2019

Firma Hengst specjalizująca się w technice filtracji i zarządzaniu przepływem, opracowała innowacyjny moduł filtra oleju dla samochodów Mercedes-Benz z poprzecznie montowanym silnikiem wysokoprężnym.

Hybrydowa konstrukcja dla zmniejszenia wagi i zwiększenia wydajności

Zaprezentowany przez Mercedes-Benz czterocylindrowy OM 654 jest pierwszym z nowej rodziny przyjaznych środowisku silników, które otwierają nowe możliwości oczyszczania spalin zgodnie z normą Euro 6d. Zadebiutuje on w modelach klasy A i B jako poprzecznie montowany układ napędowy. W tych modelach montowany będzie także nowy, opracowany przez Hengst moduł filtra oleju, który dzięki hybrydowej konstrukcji pomaga oszczędzać wagę i zwiększa wydajność pracy.

Powiązane firmy

Zoptymalizowana waga i przepływ

Stawiający na kompaktowy, wyposażony w silnik wysokoprężny samochód kierowcy, mają do wyboru model o mocy 110 i 140 kW - obydwa spełniają najnowsze normy dotyczące emisji spalin. Silnik ma pojemność 2 litrów i jest reklamowany przez producenta jako kompaktowy, mocny i pozwalający zaoszczędzić paliwo. Moduł filtra oleju zaprojektowany przez Hengst, łączy filtrację i chłodzenie oleju na małej przestrzeni montażowej.

Znaczący wkład w redukcję CO2

Dzięki udoskonalaniu projektu, aż do uzyskania znacząco lepszego przepływu, firmie Hengst udało się dostarczyć produkt, który oferuje trwałe oszczędności paliwa, a tym samym istotnie zmniejszoną emisję CO2. Udoskonalony i opracowany przez inżynierów Hengst projekt obejmuje umieszczenie w podstawie modułu wkładki do początkowego napełniania olejem, co prowadzi do niższej różnicy ciśnień. Inżynierowie udoskonalili także projekt uszczelki, która zapewnia maksymalną wytrzymałość. W tym celu wyposażyli wbudowany wkład filtra w trzpień podtrzymujący, dzięki czemu filtr może wytrzymać nawet najwyższe poziomy ciśnienia bez deformacji.

Oszczędzanie zasobów dzięki wkładowi filtra Energetic

Opatentowany, ekologiczny wkład filtra Energetic 7 ma zasadnicze znaczenie dla trwałości i ochrony zasobów modułu. Podczas serwisu w module wystarczy wymienić wkład filtra. Zamek uszczelniający eliminuje możliwość instalacji niewłaściwego wkładu filtra, a zawór spustowy oleju jest zintegrowany bezpośrednio z modułem.

Niezależny rynek części zmiennych

Po udanym, seryjnym wprowadzeniu tego rozwiązania w pojazdach Mercedes-Benz klasy A i B, pod koniec tego roku Hengst udostępni je także na niezależnym rynku części zamiennych. Jako partner rozwojowy dla producentów OEM, firma Hengst oferuje na rynek niezależny te same filtry, które są dostępne na rynku OE.

Źródło: Informacja prasowa Hengst

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę