Nowy oryginalny olej silnikowy Grupy Volkswagen

Udostępnij:

Oryginalny olej silnikowy Grupy VW został opracowany, aby spełniać najwyższe standardy wyznaczone przez koncern Volkswagen. Nowe silniki to świetne osiągi, ale też wysokie temperatury pracy i duże obciążenia. Najnowsze jednostki napędowe wymagają olejów niskich lepkości. W związku z tym zmianie uległa klasa lepkości najczęściej stosowanego oleju z normą fabryczną VW 504.00/507.00.

Olej Oryginalny 5W-30 z normą 504.00/507.00 poprzedniej generacji został zastąpiony innowacyjnym produktem 0W-30 o tej samej normie fabrycznej koncernu. Dzięki wykorzystaniu bazy olejowej otrzymanej z gazu ziemnego, olej charakteryzuje się bardzo wysoką czystością i niską reaktywnością chemiczną. Skutkuje to lepszą odpornością na utlenianie, co przekłada się z kolei na dłuższy czas eksploatacji oleju. W połączeniu z dodatkami dyspergującymi, które zapobiegają agregacji zanieczyszczeń, eksploatowany silnik charakteryzuje się czystością zbliżoną do fabrycznej, przy jednoczesnym bardzo dobrym zabezpieczeniu jego elementów przed zużyciem, co potwierdzają wyniki testów przeprowadzonych przez centralne laboratorium niemieckiego koncernu.

W najnowszych silnikach Volkswagena wymagających oleju o niskiej lepkości coraz częściej używany jest produkt 0W-20 spełniający normę VW 508.00/309.00, który dzięki niskiej lepkości umożliwia optymalną pracę silnika niezależnie od warunków, a mniejsze tarcie między współpracującymi elementami silnika skutkuje niższym spalaniem i redukcją emisji CO2. Zgodnie z zaleceniami Grupy Volkswagen niektóre starsze silniki mogą mieć zmieniony środek smarny na LongLife IV 0W-20. Każdorazowo należy ten fakt potwierdzić w Autoryzowanej Stacji Grupy VW.

Oferta oryginalnych olejów Grupy Volkswagen

LongLife IV 0W-20 (norma VW: 508.00/509.00)

Z homologacją dla oszczędnych silników benzynowych i Diesla z filtrem cząstek stałych. Wymagany przy wydłużonych interwałach wymiany oleju. Zoptymalizowana charakterystyka zimnego rozruchu silnika.

LongLife III 0W-30 (norma VW: 504.00/507.00)
Olej o wysokich parametrach, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrem cząstek stałych. Wymagany przy wydłużonych interwałach wymiany oleju.

Special G 5W-40 (norma VW: 502.00/505.00)
Z homologacją dla nowoczesnych silników benzynowych bez filtra cząstek stałych. Dobra ochrona silnika i maksymalna wydajność.

Special D 5W-40 (norma VW: 505.00/505.01)
Z homologacją dla nowoczesnych silników Diesla bez filtra cząstek stałych. Dobra ochrona silnika i maksymalna wydajność.

LongLife II 0W-30 (norma VW: 506.01)
Z homologacją dla silników Diesla bez filtra cząstek stałych. Wymagany przy wydłużonych interwałach wymiany oleju. Stosowany przy silnikach R5 i V10 TDI do roku modelowego 2006.

Special E 10W-40 (norma VW: 501.01/505.00)
Przeznaczony do samochodów ze starszymi konstrukcjami silników benzynowych i Diesla bez filtra cząstek stałych oraz bez powpowtryskiwaczy. Nieodpowiedni do wydłużonych interwałach wymiany oleju.

>>Zobacz więcej o olejach silnikowych Volkswagena<<
 

Źródło: Artykuł sponsorowany (Volkswagen)


 


Udostępnij:

Drukuj


aE