Nowy oryginalny olej silnikowy Grupy Volkswagen

Nowy oryginalny olej silnikowy Grupy Volkswagen Volkswagen
15.10.2020

Oryginalny olej silnikowy Grupy VW został opracowany, aby spełniać najwyższe standardy wyznaczone przez koncern Volkswagen. Nowe silniki to świetne osiągi, ale też wysokie temperatury pracy i duże obciążenia. Najnowsze jednostki napędowe wymagają olejów niskich lepkości. W związku z tym zmianie uległa klasa lepkości najczęściej stosowanego oleju z normą fabryczną VW 504.00/507.00.

Olej Oryginalny 5W-30 z normą 504.00/507.00 poprzedniej generacji został zastąpiony innowacyjnym produktem 0W-30 o tej samej normie fabrycznej koncernu. Dzięki wykorzystaniu bazy olejowej otrzymanej z gazu ziemnego, olej charakteryzuje się bardzo wysoką czystością i niską reaktywnością chemiczną. Skutkuje to lepszą odpornością na utlenianie, co przekłada się z kolei na dłuższy czas eksploatacji oleju. W połączeniu z dodatkami dyspergującymi, które zapobiegają agregacji zanieczyszczeń, eksploatowany silnik charakteryzuje się czystością zbliżoną do fabrycznej, przy jednoczesnym bardzo dobrym zabezpieczeniu jego elementów przed zużyciem, co potwierdzają wyniki testów przeprowadzonych przez centralne laboratorium niemieckiego koncernu.

W najnowszych silnikach Volkswagena wymagających oleju o niskiej lepkości coraz częściej używany jest produkt 0W-20 spełniający normę VW 508.00/309.00, który dzięki niskiej lepkości umożliwia optymalną pracę silnika niezależnie od warunków, a mniejsze tarcie między współpracującymi elementami silnika skutkuje niższym spalaniem i redukcją emisji CO2. Zgodnie z zaleceniami Grupy Volkswagen niektóre starsze silniki mogą mieć zmieniony środek smarny na LongLife IV 0W-20. Każdorazowo należy ten fakt potwierdzić w Autoryzowanej Stacji Grupy VW.

Oferta oryginalnych olejów Grupy Volkswagen

LongLife IV 0W-20 (norma VW: 508.00/509.00)

Z homologacją dla oszczędnych silników benzynowych i Diesla z filtrem cząstek stałych. Wymagany przy wydłużonych interwałach wymiany oleju. Zoptymalizowana charakterystyka zimnego rozruchu silnika.

LongLife III 0W-30 (norma VW: 504.00/507.00)
Olej o wysokich parametrach, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrem cząstek stałych. Wymagany przy wydłużonych interwałach wymiany oleju.

Special G 5W-40 (norma VW: 502.00/505.00)
Z homologacją dla nowoczesnych silników benzynowych bez filtra cząstek stałych. Dobra ochrona silnika i maksymalna wydajność.

Special D 5W-40 (norma VW: 505.00/505.01)
Z homologacją dla nowoczesnych silników Diesla bez filtra cząstek stałych. Dobra ochrona silnika i maksymalna wydajność.

LongLife II 0W-30 (norma VW: 506.01)
Z homologacją dla silników Diesla bez filtra cząstek stałych. Wymagany przy wydłużonych interwałach wymiany oleju. Stosowany przy silnikach R5 i V10 TDI do roku modelowego 2006.

Special E 10W-40 (norma VW: 501.01/505.00)
Przeznaczony do samochodów ze starszymi konstrukcjami silników benzynowych i Diesla bez filtra cząstek stałych oraz bez powpowtryskiwaczy. Nieodpowiedni do wydłużonych interwałach wymiany oleju.

>>Zobacz więcej o olejach silnikowych Volkswagena<<
 

Źródło: Artykuł sponsorowany (Volkswagen)

 

Volkswagen Group Polska sp. z o.o.

Volkswagen Group Polska sp. z o.o.

Spółka Volkswagen Group Polska powstała 1 czerwca 2012 roku w wyniku połączenia spółek KPI Polska i Škoda Auto Polska S.A.

Będąc importerem sześciu marek: Volkswagen, Audi, ŠKODA, SEAT, Volkswagen Samochody Dostawcze oraz Porsche, w 2018 r. udział w rynku w Polsce Grupy wyniósł ponad 29 procent. Od początku istnienia Volkswagen Group Polska jest liderem rynku nowych samochodów w Polsce. Jednocześnie spółka działa w obszarze dystrybucji części zamiennych i akcesoriów.

Volkswagen Group Polska angażuje się w rozwój elektrycznej mobilności, oferując Klientom na polskim rynku samochody elektryczne najnowszej generacji oraz kształtując świadomość społeczną w zakresie zmieniającej się motoryzacji. Grupa wraz siecią dealerską wspiera także rozwój infrastruktury ładowania w naszym kraju.

Grupa Volkswagen tworzy największą w Polsce sieć dealerską, na którą składa się ponad 300 Dealerów sześciu marek:

  • 88 Dealerów i Partnerów Serwisowych marki Volkswagen,
  • 37 Dealerów i Partnerów Serwisowych marki Audi,
  • 115 Dealerów i Partnerów Serwisowych marki ŠKODA,
  • 35 Dealerów i Partnerów Serwisowych marki SEAT,
  • 71 Dealerów i Partnerów Serwisowych marki VW Samochody Dostawcze,
  • 8 Dealerów i Partnerów Serwisowych marki Porsche.

Profil Firmy

Volkswagen Group Polska sp. z o.o.