Obsługa wolnego koła

Schaeffler Automotive Aftermarket
19.7.2011
Od prostego napędu alternatora do stosowanych dziś kompletnych układów paska wielorowkowego z alternatorem, kompresorem klimatyzacji i pompą wspomagania.

Nierównomierne obroty wału korbowego prowadzą do wzrostu drgań paska wielorowkowego. Te przenoszone są dalej na pozostałe elementy układu, w tym na napinacz paska. Dochodzi wtedy w wielu miejscach układu pasowego do poślizgu i zużycia pomiędzy paskiem i bieżniami rolek. W celu zredukowania tych drgań w nowoczesnych silnikach na osi alternatora w miejsce sztywnych kół stosowane jest tzw. wolne koło (z ang. OAP - overrunning alternator pulley), względnie sprzęgiełko alternatora (z ang. OAD - overrunning alternator decoupler). INA jako producent ponad 120 mln sztuk wolnych kół zamontowanych w co piątym samochodzie na świecie jest czołowym dostawcą na pierwszy montaż z najszerszą ofertą tych elementów na rynku wtórnym.

Schaeffler Automotive Aftermarket jako pierwszy dostawca wprowadza na rynek 12-częściowy zestaw narzędzi (nr ref. 400 0241 10) pozwalający na fachową wymianę wszystkich stosowanych obecnie OAP-ów i OAD-ów. Właściwe części zamienne można dobrać w naszym katalogu online pod adresem www.Schaeffler-Aftermarket.pl lub w Rep- Xpert pod adresem www.RepXpert.com.

Podczas montażu należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Schaeffler, www.schaeffler.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę