Odwieczny dylemat kierowców

© Total

Udostępnij:

Z jakim rodzajem jednostki napędowej wybrać samochód? Na to pytanie, prędzej czy później, musi sobie odpowiedzieć każdy kierowca. Dziś jest to jeszcze trudniejsze zadanie, bo do silników benzynowych i wysokoprężnych dołączył między innymi układ hybrydowy.

Wszystko wskazuje na to, że dni samochodów z silnikami Diesla są już policzone. Dotyczy to jednak nowych fabrycznie modeli, bo te użytkowane obecnie mają jeszcze długą drogę przed sobą. W ich miejsce coraz częściej wprowadzane są samochody z układem hybrydowym, w których silnik spalinowy wspomagany jest elektrycznym. Obecnie jest to efektywniejsze rozwiązanie, niż stuprocentowy samochód na prąd, którego zasięg daleki jest od oczekiwań kierowców. Nadal też produkowane będą modele z silnikiem benzynowym.

– Decydując się dziś na zakup samochodu, czy to nowego czy używanego, mamy do wyboru przede wszystkim te z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym lub układem hybrydowym. Każde to rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, ostateczna decyzja powinna być podparta rzeczywistymi warunkami, w jakim auto będzie eksploatowane – mówi Adam Klimek, mechanik i ekspert Team Total – Najważniejszym kryterium jest oczywiście zużycie paliwa, ale w parze z nim idą osiągi, a więc i dostępny moment obrotowy silnika. Duże znaczenie przy tym ma także masa samochodu, co wpływa także na jego zachowanie na drodze.


Pomocą w wyborze rodzaju napędu może być test przygotowany przez Team Total. W obszernym, dwuczęściowym, materiale porównano BMW serii 3 z silnikami 318d, 328i oraz 330e. Każdy z nich uczestniczył w teście spalania w mieście i poza obszarem zabudowanym, wyścigu na 1/4 mili oraz próbach ominięcia przeszkody w sytuacji awaryjnej.

Ciekawi wyników?

Hybryda vs benzyna vs diesel – wielki test, odc. 1.


TOP w kategorii




Hybryda vs benzyna vs diesel – wielki test, odc. 2.

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również