Ofensywa Opla przeciwko wysokiemu zużyciu paliwa

17.12.2015

Opel z własnej inicjatywy podejmuje kolejne działania służące spełnieniu przyszłych norm emisji CO2 i NOx.

Od drugiego kwartału 2016 roku oprócz oficjalnych informacji o zużyciu paliwa i emisji CO2 firma będzie publikować również wartości zużycia paliwa zarejestrowane w cyklu WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich). Ponadto inżynierowie odpowiedzialni za silniki wysokoprężne rozpoczęli właśnie prace nad udoskonaleniem układów selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) pod kątem obniżenia emisji tlenków azotu. Jest to dobrowolna inicjatywa wyprzedzająca wprowadzenie przepisów dotyczących badania emisji w rzeczywistym ruchu drogowym (RDE), które zaczną obowiązywać od 2017 roku. Firma Opel zobowiązuje się do dostarczania przejrzystych informacji dla instytucji odpowiedzialnych za dopuszczanie pojazdów do ruchu.

Zużycie paliwa i emisja CO2

Od drugiego kwartału 2016 roku oprócz oficjalnych informacji o zużyciu paliwa i emisji CO2 dla modeli Opla (począwszy od nowej Astry) publikowane będą również wartości zużycia paliwa zarejestrowane w cyklu WLTP. Procedura ta zyskała powszechną akceptację w branży jako bardziej reprezentatywna dla rzeczywistych warunków eksploatacji pojazdów przez klientów.

Zgodnie z planami Unii Europejskiej od 2017 roku nowy europejski cykl jazdy (New European Driving Cycle — NEDC) będzie zastępowany nowocześniejszą światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure — WLTP). WLTP — przeprowadzana również w warunkach laboratoryjnych — jest oparta na rygorystycznych testach, bardziej reprezentatywnych dla zużycia paliwa i emisji CO2 w rzeczywistej eksploatacji w ruchu ulicznym. Nowy cykl testów pozwala przede wszystkim uzyskiwać standaryzowane, powtarzalne i porównywalne wyniki.

Selektywna redukcja katalityczna

Już teraz firma Opel podejmuje również działania dotyczące ograniczania emisji tlenków azotu. Producent z Rüsselsheim rozpoczął prace nad rozwiązaniami zwiększającymi skuteczność systemów oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych zgodnych z normą Euro 6 z wykorzystaniem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Ma to na celu poprawę efektywności tych układów pod kątem zgodności z przyszłymi wytycznymi RDE. RDE to standard badania emisji w rzeczywistym ruchu drogowym, który uzupełnia dotychczasowe metody i pozwala mierzyć emisję z pojazdu znajdującego się bezpośrednio na drodze.

Źródło: Opel, Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę