Nowa opona Dunlop SP247 do naczep

Nowa opona Dunlop SP247 do naczep
19.6.2020

Dunlop wprowadza SP247, nową oponę do naczep, która oferuje flotom zwiększone osiągi w każdych warunkach pogodowych, długie przebiegi oraz niski koszt w przeliczeniu na kilometr. Ogumienie SP247 charakteryzuje się wszechstronnością we wszystkich zastosowaniach, w tym w transporcie długodystansowym i regionalnym, jak również w miejskich i trudnych warunkach drogowych. Nowa linia zastępuje dotychczasową oponę Dunlop SP246.

Nowa linia produktów oferuje doskonałą zimową trakcję bez uszczerbku dla innych kryteriów osiągów. Jest ona w pełni zgodna z najbardziej rygorystycznymi, europejskimi przepisami dotyczącymi opon zimowych, które wymagają stosowania ogumienia z oznaczeniem 3PMSF – powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych w Europie.

Konstrukcja zapewnia wysoką wytrzymałość

Dunlop SP247 charakteryzuje się solidną konstrukcją z 5 lub 6 żebrami. Najnowsze rozwiązania technologiczne obejmują mocną i trwałą konstrukcję karkasu, głębokie lamele oraz efektywną paliwo mieszankę bieżnika, która jest bardzo odporna na ścieranie. Wszystkie rozmiary opon można poddać regeneracji. 

Zoptymalizowany układ żeber zapewnia równomierny rozkład nacisku i wytrzymałość barku.Lamele w profilu bieżnika sięgają aż do 2/3 pełnej głębokości bieżnika, a więc poza pięćdziesięcioprocentowy próg zużycia. Tworząc dodatkowe krawędzie wgryzające, zazębiają się z nawierzchnią drogi, zapewniając zoptymalizowaną przyczepność, która utrzymuje się do późnego etapu eksploatacji opony. Dłuższa żywotność i przebiegi są dodatkowo możliwe dzięki właściwościom nowego produktu w zakresie odporności na uszkodzenia i zużycie.

Skład chemiczny i sieć polimerów w mieszance bieżnika dają niższy opór toczenia opony i przyczyniają się do zmniejszenia zużycia energii i paliwa.

Możliwość stosowania w każdych warunkach pogodowych i oznaczenie 3PMSF. Nowa opona Dunlop SP247 zapewnia większe możliwości w każdych warunkach pogodowych – wszystkie rozmiary są oznaczone symbolami M+S i 3PMSF. Oznacza to, że produkty spełniają najbardziej rygorystyczne wymagania przepisów UE, bez kompromisów w innych kluczowych aspektach osiągów, takich jak krótka droga hamowania, lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni przez cały okres eksploatacji, opór toczenia czy przebieg.

Progresywne przepisy dotyczące opon zimowych w Europie, oprócz osi prowadzącej i napędowej, wymagają stosowania produktów z oznaczeniem 3PMSF na osiach naczep. Floty działające w całej Europie są szczególnie zainteresowane montażem opon z oznaczeniem 3PMSF, ponieważ w ten sposób spełniają lokalne wymogi prawne.


Źródło: Dunlop

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę