Opona GEOLANDAR CV G058 dla SUV-ów
Model GEOLANDAR CV G058 od Yokohamy to nowa letnia opona dedykowana SUV-om, która ma zapewniać doskonałe osiągi zarówno w terenie, jak i w codziennej jeździe po mieście. Wykorzystana w niej mieszanka oraz rozwiązania konstrukcyjne mają sprawić, że poruszanie się w każdych warunkach będzie przyjemnością. Symetryczny bieżnik gwarantuje wysoką odporność na zużycie przy jednoczesnym niskim spalaniu i poziomie hałasu.
Opona Yokohama GEOLANDAR CV G058 jest następcą obecnego na rynku od 2012 roku modelu G055, który był dobrze oceniany przez kierowców crossoverów i SUV-ów. Podobnie jak poprzednik nadaje się do jazdy po mieście, ale doskonale sprawdza się także na dalszych trasach. Jako ogumienie klasy premium gwarantuje kierowcom wysoki poziom bezpieczeństwa i najlepsze odczucia z jazdy. Nowość od japońskiego producenta będzie dostępna w 43 rozmiarach na felgi od 15 do 20 cali.
Chcąc zapewnić lepszą przyczepność na suchej nawierzchni i wysoką odporność bieżnika na zużycie, przy jednoczesnym niskim spalaniu i minimalnym poziomie hałasu, Japończycy zastosowali specjalną mieszankę z mikrokrzemionką. Oznaczenie M+S (błoto i śnieg) sprawia, że opona będzie wydajna nawet podczas trudnych warunków atmosferycznych.
Wzór bieżnika
- GEOLANDAR CV G058 posiada symetryczny wzór bieżnika oparty na lamelach i innowacyjnych technologiach, dzięki czemu poprawia osiągi, gwarantując lepszą trakcję w trudnych warunkach;
- Kombinacja lameli 2D i 3D wspólnie ze specjalną mieszanką zwiększają sztywność, a co za tym idzie odporność opony na nierównomierne zużycie i poprawiają przyczepność na mokrej nawierzchni;
- 4 główne rowki (2 proste centralne i 2 zygzakowate obwodowe) zwiększają przyczepność, zapobiegając aquaplaningowi;
- Pięciostopniowy wzór bieżnika eliminuje irytujący hałas.
Konstrukcja
- Zastosowana mieszanka polimerów zapewnia dobrą trakcję w każdych warunkach pogodowych od wczesnej wiosny do późnej jesieni (zarówno na mokrych, jak i suchych drogach);
- Mieszanka pomaga też poprawić wydajność paliwową;
- Zaokrąglone sekcje barku i drugiego żebra opony optymalizują docisk do nawierzchni, co poprawia przyczepność.
Profil
- Profil bieżnika – szerszy i bardziej płaski kształt styku odpowiada za stabilność prowadzenia;
- Profil ściany – zapobiega deformacjom i poprawia trwałość opony oraz odporność na nierównomierne zużycie.
Źródło: Yokohama