Opona GEOLANDAR CV G058 dla SUV-ów

Opona GEOLANDAR CV G058 dla SUV-ów
1.7.2020

Model GEOLANDAR CV G058 od Yokohamy to nowa letnia opona dedykowana SUV-om, która ma zapewniać doskonałe osiągi zarówno w terenie, jak i w codziennej jeździe po mieście. Wykorzystana w niej mieszanka oraz rozwiązania konstrukcyjne mają sprawić, że poruszanie się w każdych warunkach będzie przyjemnością. Symetryczny bieżnik gwarantuje wysoką odporność na zużycie przy jednoczesnym niskim spalaniu i poziomie hałasu.

Opona Yokohama GEOLANDAR CV G058 jest następcą obecnego na rynku od 2012 roku modelu G055, który był dobrze oceniany przez kierowców crossoverów i SUV-ów. Podobnie jak poprzednik nadaje się do jazdy po mieście, ale doskonale sprawdza się także na dalszych trasach. Jako ogumienie klasy premium gwarantuje kierowcom wysoki poziom bezpieczeństwa i najlepsze odczucia z jazdy. Nowość od japońskiego producenta będzie dostępna w 43 rozmiarach na felgi od 15 do 20 cali.

Chcąc zapewnić lepszą przyczepność na suchej nawierzchni i wysoką odporność bieżnika na zużycie, przy jednoczesnym niskim spalaniu i minimalnym poziomie hałasu, Japończycy zastosowali specjalną mieszankę z mikrokrzemionką. Oznaczenie M+S (błoto i śnieg) sprawia, że opona będzie wydajna nawet podczas trudnych warunków atmosferycznych.

Wzór bieżnika

  • GEOLANDAR CV G058 posiada symetryczny wzór bieżnika oparty na lamelach i innowacyjnych technologiach, dzięki czemu poprawia osiągi, gwarantując lepszą trakcję w trudnych warunkach;
  • Kombinacja lameli 2D i 3D wspólnie ze specjalną mieszanką zwiększają sztywność, a co za tym idzie odporność opony na nierównomierne zużycie i poprawiają przyczepność na mokrej nawierzchni;
  • 4 główne rowki (2 proste centralne i 2 zygzakowate obwodowe) zwiększają przyczepność, zapobiegając aquaplaningowi;
  • Pięciostopniowy wzór bieżnika eliminuje irytujący hałas.

Konstrukcja

  • Zastosowana mieszanka polimerów zapewnia dobrą trakcję w każdych warunkach pogodowych od wczesnej wiosny do późnej jesieni (zarówno na mokrych, jak i suchych drogach);
  • Mieszanka pomaga też poprawić wydajność paliwową;
  • Zaokrąglone sekcje barku i drugiego żebra opony optymalizują docisk do nawierzchni, co poprawia przyczepność.

Profil

  • Profil bieżnika – szerszy i bardziej płaski kształt styku odpowiada za stabilność prowadzenia;
  • Profil ściany – zapobiega deformacjom i poprawia trwałość opony oraz odporność na nierównomierne zużycie.


Źródło: Yokohama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę