Opona YOKOHAMA ze spojlerami

Yokohama
13.11.2015

Marka opracowała rozwiązanie, które zmniejsza opór powietrza podczas jazdy, a jego zastosowanie może zwiększyć efektywność paliwową oraz poziom bezpieczeństwa. 

Nowa technologia polega na umieszczeniu wypukłości w kształcie płetwy na ścianie bocznej opony. Jak dowiedli inżynierowie YOKOHAMY wypustki rozłożone pod odpowiednim kątem blisko barku opony, usprawniają przepływ powietrza wokół opony, zmniejszając opór toczenia pojazdu. Aeorodynamiczna technologia została zaprezentowana przez koncern podczas 44. Tokio Motor Show 2015, odbywającego się od 29 października 2015 r. do 8 listopada 2015 r. w Tokio w Japonii.

YOKOHAMA od wielu lat pracuje nad nowymi konstrukcjami opon, które przyczynią się do większej oszczędności paliwa i korzystnie wpłyną na inne parametry ogumienia. Marka od 2010 roku prowadzi intensywne badania w obszarze technologii aerodynamiki opon, zmniejszającej opór powietrza podczas jazdy. Zaprezentowane w Tokio rozwiązanie jest wynikiem ostatnich pomiarów i symulacji realizowanych na dużą skalę we współpracy z zespołem prowadzonym przez prof. Shigeru Obayashiego z Instytutu Fluid Science na uniwersytecie Tohoku. Osiągnięte rezultaty mogą oznaczać duży postęp w dziedzinie konstrukcji opon i optymalnego projektowania wypukłości na powierzchni opony, w celu poprawienia jej właściwości aerodynamicznych.

Realizowane przez markę YOKOHAMA badania, prowadzące do poprawy aerodynamiki opon zostały docenione także w ubiegłym roku. Podczas międzynarodowych targów Reifen w Essen japońska marka otrzymała prestiżową nagrodę Innowacyjności.

Źródło: Yokohama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę