Opony Pirelli P Zero

Pirelli
9.3.2018

Dominująca pozycja marki Pirelli – łącznie 60% prezentowanych w Genewie supersamochodów jest wyposażone w opony Pirelli P Zero.

Strategia „Perfect Fit” marki Pirelli po raz kolejny potwierdziła swoją skuteczność, zapewniając firmie status preferowanego dostawcy dla najbardziej prestiżowych producentów samochodów na świecie. Wyśrubowane parametry techniczne, unikalne dla każdego pojazdu, wymagają dedykowanych opon. Prezentowane na 88. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie pojazdy potwierdzają ten fakt. Łącznie 60% samochodów segmentu prestige wyposażone jest w opony Pirelli, natomiast w przypadku segmentu premium jest to jeden na cztery prezentowane modele.

Statystyki te nie są przypadkowe, ponieważ Pirelli posiada obecnie 2700 homologacji fabrycznych dotyczących aktualnie produkowanych modeli samochodów. Pirelli jest wiodącym dostawcą dla takich marek jak: Aston Martin, Bentley, Ferrari, Porsche, Lamborghini, McLaren i Pagani, oraz wyłącznym dostawcą dla marki Maserati. Wszyscy ci producenci stosują dedykowane opony Pirelli wyróżniające się indywidualną charakterystyką i specjalnymi oznaczeniami. Wspominając o oponach klasy premium, należy podkreślić współpracę, jaką firma Pirelli nawiązała z markami Alfa Romeo, Audi, BMW, Mercedes Jaguar i Land Rover.

Strategia Perfect Fit: unikalna współpraca Pirelli

Projektowanie samochodów z segmentów prestige i premium wymaga coraz ściślejszej współpracy między producentami pojazdów i opon. Samochody te charakteryzują się bardzo wysokimi osiągami oraz dynamiką. Firma Pirelli była prekursorem tego trendu i stała się preferowanym dostawcą większości producentów samochodów w tych konkretnych sektorach. Niezależnie od tego, czy chodzi o opony serii P Zero, Scorpion, czy Cinturato, oferowanie dedykowanych opon specjalnie oznaczonych dla każdego producenta ma istotne znaczenie. W porównaniu z oponami standardowymi, z których się wywodzą, opony Pirelli serii „Perfect Fit” korzystają z unikalnej charakterystyki cech konstrukcyjnych, na które składają się wzór bieżnika, zastosowane mieszanki oraz ich struktura wewnętrzna. Częścią szerszej strategii personalizacji Pirelli jest również seria kolorowych opon (Color Edition), które można zobaczyć na najbardziej ekstremalnych supersamochodach, a także system Cyber Car, który debiutuje w tym roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.

Źródło: Pirelli

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę